دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶
عضو حقوقدان شورای نگهبان گزارش جدیدی از جلسه نهم بهمن شورای نگهبان ارائه کرد.

گزارش طحان نظیف از جلسه ۹ بهمن شورای نگهبانبه گزارش آوای خزر،‌ هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام گزارش جدیدی به مردم از جلسه شورای نگهبان منتشر کرد.

متن این گزارش به شرح ذیل است:

«گزارش جبرانی امروز مربوط به جلسه چهارشنبه نهم بهمن‌ماه ۱۳۹۸ شورای نگهبان است که در اثنای بررسی صلاحیت‌های داوطلبان مجلس شورای اسلامی، برای بررسی چند مصوبه ارسالی از سوی مجلس برگزار شد.

دو طرح دوفوریتی یعنی «طرح استفساریه بند «ج» ماده ۱۱۲ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران» و «طرح شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی» و همچنین ادامه رسیدگی به «طرح کاهش مجازات حبس تعزیری» در دستور کار بود.

در طرح استفساریه بند «ج» ماده ۱۱۲ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مجلس به دنبال تسری مزایای بند «ج» ماده ۱۱۲ قانون به شاغلانی که در زمان دفاع مقدس در دستگاه‌های اجرایی مناطق عملیاتی خدمت کرده و در آن زمان یا پس از آن بازنشسته شده‌اند، بود که شورا این مصوبه را تفسیر ندانست، بلکه این موضوع را یک قانون‌گذاری جدید می‌دانست.

طرح شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از نیاز‌های انتخابات در کشور ما بود که باید از مجلس محترم بابت تصویب آن تشکر نمود ولو اینکه تصویب آن کمی دیرهنگام باشد و حتی اجرای بخشی از آن به این دوره انتخابات هم نرسد.

ما بار‌ها در شورای نگهبان گفته بودیم که از هر طرح و لایحه‌ای که به کاهش نقش پول در انتخابات کمک کند و به ساماندهی و شفافیت هزینه‌های انتخاباتی داوطلبان بپردازد، استقبال می‌کنیم، چون معتقدیم این مساله از بایسته‌های یک رقابت سالم و از مصادیق حق‌الناس است.

این طرح ۱۲ ماده داشت که به صورت مفصل در جلسه شورای نگهبان بررسی شد و در نهایت مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت.

شناسایی و تفکیک منابع مجاز از منابع غیرمجاز، محدود کردن دریافت‌ها به دریافت‌های صرفا الکترونیکی با مشخصات پرداخت‌کننده و دریافت‌کننده به صورت دقیق، عدم دریافت کمک از بیگانگان، تعیین سقف برای هزینه‌های انتخاباتی، تعیین حساب واحد برای دریافت و پرداخت، تعیین نماینده مالی، تعیین سازوکار مربوط به ثبت و ضبط هزینه‌ها، ایجاد سامانه مالی انتخابات از سوی وزارت کشور و تعیین ضمانت اجرا‌هایی در خصوص عدم اجرای هر یک از موارد مذکور از نقاط قوت این طرح دوفوریتی و به عبارت بهتر این قانون محسوب می‌شود. حال اینکه چقدر از این مصوبه در این دوره اجرا شده است، خود جای سئوال دارد.»

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: