دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۱
در اطلاعیه ای اعلام شد،
سازمان غذا و دارو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در اطلاعیه‌ای، شایعات منتشر شده در فضای مجازی در خصوص کشف داروی کرونا را قویا تکذیب کردند.

به گزارش آوای خزر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این اطلاعیه امده است: با افزایش تب بیماری کرونا در کشور، شیادان و متقلبان از هیچ اقدامی برای ضربه زدن به جان و مال مردم فروگذار نکرده اند. پس از احتکار ماسک و مواد ضد عفونی کننده، این بار سودجویان از حربه جدیدی استفاده کرده اند و نوبت به معرفی دارو‌های تقلبی و فاقد هیچ گونه اثر علمی برای بیماری کرونا شده است.

در این اطلاعیه تاکیده شده است: بدینوسیله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هماهنگی سازمان غذا و دارو، کشف هر گونه داروی ضد کرونا تا این لحظه را قویا رد می‌کند و پس از برگزاری جلسات فشرده کارشناسی، شایعات منتشره در فضای مجازی با عنوان اسپری و داروی گیاهی و هر گونه شایعه دیگر در خصوص واکسن‌های ضد کرونا را کذب محض و صرفا سودجویی شیادان می‌داند و مراتب برای مجازات خاطیان به نهاد‌های ذیربط اعلام خواهد شد و از مردم نیز درخواست می‌گردد که اخبار را فقط از مراجع ذی صلاح دنبال کنند.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: بدینوسیله به اطلاع مردم عزیز می‌رساند که سربازان کشور در عرصه علمی، دوشادوش برادران خود در حوزه پزشکی و سلامت، تمام توان و تمرکز خود را برای تامین نیاز‌های علمی مربوط به این بیماری به کار گرفته اند و هر گونه پیشرفتی در این خصوص، فورا از طریق مراجع رسمی به اطلاع مردم شریف و قهرمان ایران خواهد رسید.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها