دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
رعایت نکات ایمنی در خانه تکانی از جمله موارد مهمی است که باید در حین کار برای جلوگیری از آتش سوزی و ایجاد خسارت‌های مالی و جانی به آن توجه شود.
به گزارش آوای خزر،جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: همواره مردم کشور عزیزمان جهت برگزاری مراسم عید نوروز و استقبال از بهار و گذراندن ایام تعطیلات نوروزی نسبت به خانه تکانی و تدارک مسافرت‌های نوروزی اقدام می‌کنند لذا جهت برقراری ایمنی در محیط خانه و خانواده و داشتن ایام خوش و سلامت رعایت توصیه‌های ایمنی ضروری است.
او با بیان اینکه در زمان نظافت خانه خود و خانه تکانی و استفاده از نردبان یا چهارپایه از پایداری سطح اتکای آن با زمین کاملا مطمئن باشید و از چهارپایه‌های استاندارد و نردبان دوطرفه استفاده کنید، افزود: از شست وشوی پرده، کف آشپزخانه، حمام و ... که آلوده به مواد روغنی باشند در خانه تکانی توسط مواد سریع الاشتعال (مثل بنزین) جدا خودداری کنید.
سخنگوی آتش نشانی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه شهروندان از قرار دادن مواد شوینده مانند وایتکس و جوهر نمک و مانند این‌ها روی زمین و در دسترس کودکان در خانه تکانی باید جدا خودداری کنند، اضافه کرد:بهتر است در حین تمیزکاری در حد استاندارد از این مواد استفاده کنید.
او تاکید کرد: در زمان پاک کردن شیشه و پنجره‌های منزل در خانه تکانی احتیاط لازم را رعایت و از رفتن بر روی نرده‌ها و یا قرنیز‌ها جدا خودداری کنید.
ملکی تاکید کرد: شست وشوی لوازم برقی مانند لوستر، چراغ روشنایی و ... قبل از قطع کامل برق در خانه تکانی بسیار خطرناک بوده و احتمال برق گرفتگی افراد را افزایش می‌دهد لذا اول برق وسیله برقی را قطع و سپس این لوازم را پاک کنید.
او با بیان اینکه در زمان جابجایی لوازم خانگی به خصوص اجاق گاز، در خانه تکانی احتیاط بیشتری کنید، گفت: در حین کار تمامی اتصالات مربوط به گاز اعم از شهری و کپسول را توسط آب و صابون چک کنید تا از عدم نشتی آن‌ها مطمئن شوید. ضمنا شیلنگ‌های فرسوده انتقال گاز را حتما تعویض کنید.
ملکی ادامه داد: از ریختن مواد قابل اشتعال در چاه‌های فاضلاب، دستشوئی، توالت و ... در خانه تکانی جدا خوداری کنید، چرا که در اثر ریزش این گونه مواد در محیط خانه احتمال انفجار و آتش سوزی بسیار است. در خانه تکانی کپسول دستی آتش نشانی موجود در محیط خانه را بموقع شارژ کنید، زیرا این کار می‌توانید کمک بسزائی در زمان آتش سوزی احتمالی به شمار رود.
ملکی از شهروندان خواست تا از جابجایی لوازم و اثاثیه سنگین منزل به صورت فردی در خانه تکانی اجتناب کنندو در این مورد از کارگران حرفه‌ای و یا کار گروهی بهره بگیرند تا در ایام خوش نوروز دچار دیسک کمر یا عوارض ناشی از آن نشوند.
 
انتهای پیام/1005
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها