دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵
معاون آب و آبفای وزارت نیرو گفت: مصرف آب در ایام مبارزه با کرونا در برخی شهر‌ها تا ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است که این موضوع می‌تواند در خدمات دهی ما اختلال ایجاد کند.
مردم آب را بهینه مصرف کنندبه گزارش آوای خزر، قاسم تقی زاده در برنامه شبکه خبر افزود: در این روز‌ها که بحث رعایت بهداشت و شستن دست‌ها مطرح است در همین تهران مصرف آب ۱۶ درصد افزایش پیدا کرد با توجه به این که ظرفیت تصفیه خانه‌ها محدود است زیاده روی در مصرف می‌تواند در خدمات دهی اختلال ایجاد کند از مردم انتظار داریم آب را بهینه مصرف کنند.
عین الله جهانی معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور هم درباره اقداماتی که در جهت تسهیل امور مردم و جلوگیری از شیوع کرونا انجام گرفته است گفت: مراکز نقل و انتقال و تعویض پلاک در ۱۱ شهر تعطیل و نیمه تعطیل است، ساعات فعالیت مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک را تا ۵ و ۶ عصر افزایش داده ایم و ترخیص خودرو‌ها از پارکینگ پلیس از طریق دفاتر پلیس به علاوه ۱۰ انجام می‌گیرد و نیاز به تجمع در مراکز نیست، تا ۱۵ اردیبهشت نداشتن معاینه فنی جریمه ندارد، اعتبار گواهینامه‌های منقضی شده نیز تا ۱۵ اردیبهشت تمدید اعتبار شده و کلاس‌های حضوری آموزش رانندگی برگزار نمی‌شود و فقط آزمون عملی رانندگی گرفته می‌شود.
ابراهیم درستی نائب رئیس اتاق اصناف هم از تعطیلی و کساد بازار اصناف گله کرد و گفت: نباید شهر تعطیل شود بلکه باید جوری مدیریت کرد که مثلا اگر رستورانی یا تالاری ۲۰ تا میز دارد آن را ۱۰ تا بکند تا از ازدحام کم کند و موارد بهداشتی و ضد عفونی را رعایت کنند.
درستی گفت: یک ماه بازار شب عید برای خیلی از کسبه برابر با یکسال است و الان با این شرایط بسیاری در بخش اجاره در بخش آب و برق و مالیات مشکل دارند ما انتظارمان از سازمان امور مالیاتی این است که با آن‌ها که درآمدی ندارند مدارا شود سازمان امور مالیاتی باید برای سال آینده تمهیداتی برای اصناف بیندیشد بخشش جرائم مال چند ماه پیش است برای سال آینده باید فکری کرد.
امیدعلی پارسا رئیس کل سازمان امور مالیاتی هم گفت: بخشودگی جرائم که تا پایان اسفند بود تا پایان خرداد تمدید شد و اوراقی هم که قطعی شده از ۱۲ بهمن به این طرف تا پایان خرداد هرکس پرداخت کند ۱۰۰ درصد بخشودگی برخوردار می‌شود.
پیمان قربانی معاون اقتصادی بانک مرکزی نیز درباره تسهیلاتی که برای کاهش مراجعه حضوری مردم به بانک‌ها اندیشیده شده گفت:سقف مجاز انتقال کارت به کارت را از ۳ میلیون به ۵ میلیون تومان افزایش داده ایم و از طریق اپلیکیشن‌ها تا ۳ میلیون تومان و تاریخ کارت‌های بانکی را که منقضی شده اند یا انقضای آن‌ها نزدیک است هم تا ۳ ماه تمدید کرده و پرداخت نقدی خودپرداز‌ها را هم تا ۵۰۰ هزار تومان افزایش داده ایم و اقساط وام‌های این ۳ ماه را هم به انتهای اقساط وام گیرندگان انتقال داده ایم و نیازی به پرداخت قسط تا ۳ ماه ندارند و جریمه هم نمی‌شوند.
شهرام آدم نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی هم گفت: استرداد بلیت هواپیما و قطار بدون خسارت و جریمه انجام می‌گیرد و معافیت جریمه دیر کرد کانتینر‌ها هم اجرا شد و کارت هوشمند رانندگان را هم غیر حضوری تمدید می‌کنیم و به وظایفمان هم درخصوص ضد عفونی پایانه‌ها و اتوبوس‌ها و ... هم به نو احسن عمل خواهیم کرد.
 
انتهای پیام/1005
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها