دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
معاون صدای رسانه ملی از راه‌اندازی رادیو اعتکاف در ایام‌البیض ماه شریف رجب خبر داد.

رادیو اعتکاف راه‌اندازی می‌شودبه گزارش آوای خزر، به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، آقای حمید شاه آبادی گفت: با توجه به شرایط موجود کشور و تعطیلی اجتماعات و مراسم از جمله مراسم معنوی اعتکاف به‌علت بیماری کرونا، امسال مراسم اعتکاف در منازل به همراه رادیو برگزار می‌شود تا مؤمنین فرصت ایام‌البیض را برای نیایش و ارتباط با خدا از دست ندهند. شاید بتوان گفت رادیو اعتکاف، جایگزین مناسبی برای مراسم اعتکاف در شرایط کنونی باشد و شعار «هر خانه یک مسجد» را برای ارتباط با خدا، دعا و نیایش برای رفع گرفتاری‌ها محقق کند.
وی تصریح کرد: این رادیو مانند دیگر رادیو‌های مناسبتی از طریق فرستنده‌ها در سراسر کشور بر روی طول موج اف ام ردیف ۹۵ و نیم مگاهرتز پخش می‌شود. برنامه‌های این رادیو از اذان مغرب روز شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ شروع و تا پایان روز سه شنبه ۲۰ اسفند، همزمان با ایام البیض (روز‌های ۱۵،۱۴،۱۳ ماه رجب المرجب) ادامه دارد.
آقای شاه آبادی یادآور شد با توجه به برگزار نشدن مراسم اعتکاف در مساجد کشور شنوندگان بسیاری از سراسر کشور خواستار تدارک برنامه‌های مناسب از طریق رادیو شده بودند.
معاون صدا افزود: برنامه‌های رادیو اعتکاف در بخش‌های ۴ ساعته ارائه می‌شود که در هر نوبت سخنرانی‌های متناسب با این ایام و ماه رجب به صورت زنده و تولیدی پخش می‌شود. همچنین بخش‌هایی از آن به پخش تلاوت ترتیل و تحقیق کوتاه اختصاص دارد.
آقای شاه آبادی گفت: پخش ادعیه و مناجات به ویژه دعا‌های وارد شده در این ایام، از بخش‌های مهم این رادیو است.
تهیه گزارش و نیز پخش تماس‌ها و تلفن‌های مردمی، همراه با بیان آداب و اعمال روز و نیز گزیده بیانات بزرگان از قسمت‌های دیگر هر یک از نوبت‌های چهار ساعته این رادیو است. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته شنوندگان خداجوی می‌توانند هر روز به طور زنده از بیانات وعاظ و خطبای توانا از طریق این شبکه بهره‌مند شوند.
پخش زنده اعمال اُمٌ داوود از یکی از اماکن مذهبی نیز در این رادیو پیش‌بینی شده است.
وی ادامه داد: امیدواریم راه‌اندازی و تولید و پخش این رادیو، فضای مناسب معنوی و مناجات برای آحاد مردم دیندار و علاقه‌مند کشور را فراهم کند.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: