دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
ویژه شیوع ویروس کرونا در جهان (5)
کشور چین تلاش ها و راهکارهای زیادی را برای مقابله با کرونا انجام داده که در این پژوهش به آن اشاره شده است. از جمله این اقدامات بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد تلاش های شرکت های چینی برای تولید ابزارهای مورد نیاز مقابله با ویروس کرونا مانند ماسک، تب سنج و حتی برنامه های موبایلی مبارزه با اخبار جعلی است.

آوای خزر: بیماری کرونا برای اولین بار در شهر ووهان استان هوبنی چین، شناسایی شد. ویروس های کرونا خانواده بزرگی از ویروس ها هستند که ممکن است در جانوران و انسان ها تولید بیماری کنند. در انسان، چندین ویروس از خانواده کرونا سبب طیفی از عفونت های تنفسی می شوند. تازه ترین ویروس کشف شده از این خانواده سبب بیماری جدیدی بنام کووید 19 ، شده است. این بیماری پیش از آن که دسامبر 2019 در شهر ووهان چین همه گیر شود، ناشناخته بود. شهر ووهان در 23 ژانویه قرنطینه شد و تمام حمل ‌و نقل‌های عمومی به داخل و خارج از ووهان به حالت تعلیق درآمد. از آن زمان، حداقل در ۱۵ شهر دیگر در استان هوبنی نیز، حمل و نقل به همین ترتیب متوقف شده ‌است. آزمایش‌های گسترده در اواسط تا اواخر ژانویه، بیش از ۲۸۰۰ مورد تاییدشده در چین را آشکار کرد، که برخی از آنها در بخش خدمات درمانی مشغول به کار بودند. در ۳۰ ژانویه ۲۰۲۰، سازمان جهانی بهداشت با انتشار بیانیه ای، شیوع کرونا ویروس جدید را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کرد که تهدیدی برای تمام جهان، و نه فقط چین، به شمار می رود. چین برای مقابله با همه گیری و قرنطینه بهتر بیماران، بیمارستان ”هاوشن شان“ را ساخته است. در 25 ژانویه مسئولان چین اعلام کردند قصد دارند یک بیمارستان تخصصی دیگر به نام ”لیشن‌شان“ احداث کنند. در ۲۴ ژانویه ۲۰۲۰ مسئولان اعلام کردند قصد دارند یک ساختمان خالی در هوانگانگ را به یک بیمارستان صحرایی به نام مرکز پزشکی صحرایی کوه دابیه تبدیل کنند. سازمان بهداشت جهانی از تلاش‌های مسئولان چینی در مدیریت و مهار اپیدمی سپاسگزاری کرده اند. اپیدمی نزدیک عید ”چونیون“ سال نو چینی اتفاق افتاد و سبب تعطیلی بسیاری از رویدادهای دسته‌ جمعی حاکمیت‌ ملی و محلی شد. اینکه شرکت‌های خصوصی مغازه‌هایشان را ببندند و جاذبه‌های گردشگری ، هنگ کنگ و شانگهای تعطیل شوند. کشور چین تلاش ها و راهکارهای زیادی را برای مقابله با کرونا انجام داده که در این پژوهش به آن اشاره شده است. از جمله این اقدامات بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد تلاش های شرکت های چینی برای تولید ابزارهای مورد نیاز مقابله با ویروس کرونا مانند ماسک، تب سنج و حتی برنامه های موبایلی مبارزه با اخبار جعلی است.

پژوهشگر: مهدی ناجی

انتهای پیام/1000
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: