دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱
قاسم احمدی‌لاشکی در انتقاد به بازگشایی محورهای مازندران:
دیگر بریدیم/ یک‌هفته راه‌های مازندران را ببندید/ برای انسداد جاده‌ها کنار مردم می‌ایستم + فیلم
نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در گفت‌وگو با مسوول دفتر رییس جمهور با اشاره به دستور حکومتی مبنی بر بازگشایی راه‌های مازندران علیرغم مقاومت‌های مردمی، با اعلام اینکه "ما دیگر بریدیم و ظرفیت نداریم"، بر آتش‌به‌اختیار شدن و ایستادن خودش در کنار مردم برای مسدود کردن محورهای مازندران در صورت عدم اتخاذ تصمیم هوشمندانه تأکید کرد.

به گزارش آوای خزر از شهرستان ساری، شب گذشته بود که باوجود انسداد راه‌های ورودی به مازندران به‌ویژه در محور هراز و درخواست محترمانه آملی‌ها از مسافران مبنی بر بازگشت به خانه‌های خود، اما دستور حکومتی بر این شد تا جهت ایجاد هرنوع درگیری و ایجاد اختلال در نظم و امنیت جاده‌ها، صبح امروز مسیرهای ورودی مازندران در محورهای هراز، کندوان و فیروزکوه گشایش یابد که پس از اعمال آن، شاهد سیل مسافران به این استان هستیم.

در پی این رویداد، برخی از نمایندگان مازندران واکنش‌هایی نشان دادند، یکی از این انتقادات از سوی قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت بوده است که در واکنش به بازگشایی جاده‌های مازندران که جهت کنترل ویروس کرونا مسدود شده بود، تماسی با دکتر محمود واعظی رییس دفتر حسن روحانی رییس جمهور گرفت و با بیان اینکه "ما دیگر ظرفیت نداریم، ما دیگر بریدیم"، افزود: جان مردم مازندران را دریابید، خواهش می‌کنم یک هفته محورها بسته باشد تا وضعیت استیبل و عادی شود(با وزیر راه و وزیر بهداشت صحبت کردم، با وزیر کشور هم صحبت می‌کنم)، تعداد کشته‌های ما الی ماشاالله دارد بالا می‌رود.

وی این را هم گفت که اگر جاده بسته نشود، مردم جاده را می‌بندند و من نیز در کنار مردم هستم، مازندران در حال از دست رفتن است، مازندران برای همه مردم ایران است، همه دارند می‌میرند و نابود می‌شوند. اگر محورها بسته نشود مجبوریم به صورت خودجوش راه را ببندیم.

البته واعظی رییس دفتر رییس جمهور گریزی به علت بازگشایی محورهای مواصلاتی مازندران زد و گفت: به این دلیل که درگیری ایجاد نشود، گفتیم که جاده‌ها باز شود. تصمیم با شورای عالی امنیت ملی بوده، اکثریت اعضای شورای مقابله با کرونا در کشور هم به این موضوع رأی دادند، برای موردی هم که شما گفتید باید اطلاعات جدیدی را به وزیر راه و رحمانی فضلی بدهید که برای این درخواست تصمیم گرفته شود.

قاسمی احمدی لاشکی با یادآوری خاطره 8 خرداد 83 که فرماندار چالوس بوده است، از وقوع زلزله در آن زمان و بسته بودن 53 روزه جاده چالوس گفت و آن را به وضعیت فعلی تعمیم داد که می‌شود جاده را به دلیل کرونا هم بست تا جان مردم در خطر نباشد. و اینکه مردم مازندران برای تابستان میزبان خوبی هستند و با توجه به شرایط کنونی مسافران را پذیرا نیستند.

واعظی هم معتقد است که ما از خدا می‌خواهیم مردم در خانه بمانند و جایی نروند، ما با کسی که در خانه هست مشکل پیدا نمی‌کنیم، با کسی که راه می‌افتد و به جاده می‌زند مشکل پیدا می‌کنیم و ما این را می‌فهمیم.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت بار دیگر تأکید می‌کند که مردم مازندران را دریابید، جاده را ببندید، بگذارید یک‌هفته آرامش برقرار باشد، امکانات ما محدود است، و اگر قانونی نشود؛ به مردم می‌گوییم که آتش به اختیار باشند.

البته واعظی هم تأکید کرد که این آتش به اختیاری موجب برهم زدن نظم و امنیت می‌شود و نباید اینگونه باشد بلکه باید تدابیر هوشمندانه‌ای اتخاذ شود.

احمدی‌لاشکی در پایان گفت: بهترین دوستانم را در این 3 - 4 روز از دست داده‌ام، باید حساب‌شده تصمیم بگیریم.

 

اخبار مازندران

انتهای پیام/ 1354   

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار