دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
تیتر‌هایی همچون روسیه خطاب به اوپک؛ کاهش بیشتر تولید نفت جواب نمی‌دهد، ریزش دوباره طلای سیاه در پی ممنوعیت سفر به آمریکا، کاهش تولید نفت آمریکا از سال آینده، روسیه خواستار برگزاری نشست فنی اوپک پلاس از راه دور شد، کاهش قیمت دلار در هفته کم تقاضا و قیمت سکه در آخرین روز هفته را در بر دارد.

به گزارش آوای خزر، تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

دستور روحانی برای پرداخت سه بسته حمایتی به اقشار کم برخوردار

رئیس جمهور پس از دریافت گزارش کارگروه مدیریت آثار اقتصادی شیوع ویروس کرونا از اقشار کم درآمد و صاحبان کسب و کارهایی که بر اثر شیوع این بیماری دچار آسیب و لطمه شده اند، دستور داد سه بسته حمایتی در اختیار "اقشار کم برخورداری که کسب و کار آنان در آستانه سال نو، لطمه و خسارت جدی دیده اند"، قرار گیرد. برآورد می شود سه میلیون خانوار ایرانی مشمول دریافت این بسته های حمایتی شوند. براساس دستور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نخستین بسته حمایتی تا پیش از پایان اسفندماه در اختیار افراد مشمول قرار می گیرد که با کمک بانک اطلاعات ایرانیان شناسایی و یا ثبت نام شده اند. دو بسته حمایتی دیگر نیز در ابتدای سال آتی، در اختیار مشمولان این طرح قرار خواهد گرفت. سازمان برنامه و بودجه نیز با دستور رئیس جمهور ، موظف به تامین اعتبار این بسته حمایتی شده است.

روسیه خطاب به اوپک؛ کاهش بیشتر تولید نفت جواب نمی‌دهد

معاون وزیر انرژی روسیه در مصاحبه با رویترز اظهار کرد ریزش قیمت نفت در هفته جاری غیرقابل اجتناب بود و کاهش تولید دیگر منطقی نبود زیرا معلوم نیست اپیدمی کرونا تا چه حد روی تقاضا برای نفت تاثیر خواهد گذاشت. پاول سوروکین، معاون وزیر انرژی روسیه، کاهش بیشتر تولید که تحت آن مسکو باید تولیدش را ۶۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می داد را چالش برانگیز توصیف کرد و گفت: تا زمانی که همه درک کنند تقاضا چه میزان کاهش پیدا خواهد کرد، کاهش تولید هیچ ثمری ندارد. سوروکین گفت: ما تا زمانی که ندانیم کف تقاضا چه میزان خواهد بود، نمی توانیم با وضعیت کاهش تقاضا مبارزه کنیم. وی در همه دیدارهای الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه با اوپک حضور داشته است.

درخشش طلا زیر سایه کرونا

دیروز در بازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با 8.9 دلار افزایش نسبت به روز گذشته به قیمت 1643.7 دلار معامله شد. قیمت فلز زرد در کمترین زمان 1631.2 دلار و در بیشترین زمان 1646.4 دلار به فروش رفت. قیمت فلز زرد نسبت به یک ماه گذشته 76.2 دلار و نسبت به یک سال گذشته 342.3 دلار افزایش داشت. خبرگزاری رویترز، نوشت: امروز قیمت طلا تحت تأثیر سازمان بهداشت جهانی افزایش یافت. سازمان بهداشت جهانی روز گذشته اعلام کرد که «ویروس کرونا در جهان همه‌گیر شده است». پس از این اعلام از سوی سازمان بهداشت جهانی، قیمت فلز زرد تحت نگرانی شدید فعالان حوزه اقتصادی افزایش یافت چرا که در شرایط تهدید، سرمایه گذاری به سمت فلز زرد گرایش پیدا می‌کند.

ریزش دوباره طلای سیاه در پی ممنوعیت سفر به آمریکا

قیمت نفت روز پنج شنبه در پی تصمیم آمریکا برای ممنوعیت سفر از اروپا به این کشور و اعلام همه گیری ویروس کرونا از سوی سازمان جهانی بهداشت، دوباره ریزش کرد. بهای معاملات آتی نفت برنت یک دلار و ۹۱ سنت معادل ۵.۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۳۳ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت آمریکا یک دلار و ۷۴ سنت معادل ۵.۳ درصد کاهش پیدا کرد و به ۳۱ دلار و ۲۴ سنت رسید.

کاهش تولید نفت آمریکا از سال آینده

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش جدیدی پیش بینی کرد: میانگین تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۱ به ۱۲.۷ میلیون بشکه در روز خواهد رسید که در مقایسه با ۱۳ میلیون بشکه در روز پیش بینی شده برای سال ۲۰۲۰ کاهش نشان می دهد و نخستین کاهش سالانه تولید نفت آمریکا از سال ۲۰۱۶ به این طرف خواهد بود. 

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد قیمت هر بشکه نفت برنت امسال به ۴۳ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه می رسد که کمتر از پیش بینی قبلی ۶۱ دلار و ۲۵ سنت است.

سونامی کرونا وال‌استریت را با خود برد

سی‌ان‌بی‌سی: روز پنج‌شنبه، پس از اینکه فدرال‌رزرو و ترامپ نتوانستند نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در مورد تأثیرات منفی اقتصادی ویروس کرونا را کاهش دهند، سهام آمریکا به شدت سقوط کردند. پس از اینکه فدرال‌رزرو اعلام کرد روز پنج‌شنبه ۵۰۰ میلیارد دلار به بانک‌ها نقدینگی تزریق می‌کند و روز جمعه هم ۱ تریلیون دلار قرارداد بازخرید اوراق قرضه ارائه خواهد کرد، شاخص‌های سهام موقتاً از سقوط باز ایستادند. هرچند این موارد انتظارات سرمایه‌گذاران را برای تقویت اقتصاد آمریکا در برابر ویروس کرونا برآورده نکرد و شاخص‌ها دوباره سقوط خود را از سر گرفتند. میانگین صنعتی داوجونز ۱۵۳۷.۱۶ واحد یا ۶.۵۳ درصد سقوط کرد و به ۲۲۰۱۶.۰۶ واحد بازگشت. قبل از اعلام بیانیه فدرال‌رزرو شاخص داوجونز تا ۹.۵ درصد سقوط کرده بود که این بدترین سقوط یک روزه آن از ۱۹۸۷ (سقوط بزرگ بازار سهام) تا کنون است. اس‌اندپی ۲۱۵.۹۹ واحد یا ۷.۸۱ درصد سقوط کرد و به ۲۸۲۶.۷۵ واحد رسید. کامپوزیت نزدک ۶۰۶.۶۰ واحد یا ۷.۶۵ درصد سقوط کرد و به ۷۳۴۰.۷۲ واحد بازگشت. حالا هر سه شاخص سهام آمریکا در محدوده مقاومت فنی (سقوط بیش از ۲۰ درصدی از رکوردهای اخیر) قرار گرفتند.

سقوط سهام آمریکا در معاملات دیروز به قدری شدید بود که پس از باز شدن بازارها معاملات به مدت ۱۵ دقیقه متوقف شد. حتی بدترین سقوط یک روزه سهام در بحران مالی بزرگ ۲۰۰۸ به این حجم نبوده است. مدیر ارشد سرمایه در بانک یوبی‌اس، کتی انتویسل، می‌گوید: ویروس کرونا (برای بازار) ترسناک است و مردم نمی‌دانند انتظار چه چیزی را باید داشته باشند. انگار سونامی می‌آید. ما می‌دانیم که هر لحظه ممکن است بازار از آن آسیب ببیند، اما هیچ‌کس نمی‌داند نتیجه چه چیزی خواهد شد.

کاهش قیمت دلار در هفته کم تقاضا

در معاملات روز پنجشنبه بیست و دوم اسفندماه 98 بازار ارز، هر اسکتاس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ 14750 تومان از مردم خریداری شد و به قیمت 14850 تومان به منقاضی دریافت ارز فروخته شد که نسبت به روز قبل، تغییری نداشت. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ 16600 تومان از مردم خریداری و به قیمت 16700 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به نرخ پایانی روز چهارشنبه، تغییری ندارد. در مجموع هفته ای که گذشت، دلار با افت 150 تومانی همراه شد ولی یورو 200 تومان گران شد.

قیمت سکه در آخرین روز هفته

در جریان معاملات بازار آزاد تهران روز ۵ شنبه ۲۲ اسفندماه قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به ۶ میلیون تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۵ میلیون و ۸۵۰ هزارتومان، نیم سکه ۳ میلیون و ۵۰ هزارتومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۲۰ هزارتومان و سکه یک گرمی ۹۶۰ هزارتومان و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۵۹۳ هزار و ۵۱۵ تومان بود.

جلسه اضطراری ترامپ با بانکداران آمریکایی

نگرانی از پیامدهای ویروس کرونا بر روی بزرگ‌ترین اقتصاد جهان باعث شد تا دونالد ترامپ، مدیران بانک‌های بزرگ این کشور را به نشستی اضطراری فرا بخواند. طبق اعلام منابع آگاه، مدیران بانکی در این دیدار به ترامپ اطمینان خاطر داده اند که به میزان زیادی آماده کمک به کسب و کارهای کوچک و متوسط آمریکایی برای عبور از این بحران هستند. مدیران بانک های گلدمن ساکس، بنک آف امریکا، جی پی مورگان چیس و سیتی گروپ هم چنین در دیدار با ترامپ راه های تامین نقدینگی مورد نیاز بازارها برای حفظ ثبات بازارهای مالی و پاسخ به نیاز مصرف کنندگان را بررسی کردند.

روسیه خواستار برگزاری نشست فنی اوپک پلاس از راه دور شد

الکساندر نوواک روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران بدون ذکر علت این پیشنهاد خود گفت:  به احتمال زیاد نشست کمیته فنی اوپک پلاس باید به صورت کنفرانس از راه دور  برگزار شود. در شرایط کنونی این گونه برگزاری نشست معقولانه است. وزیر انرژی روسیه از تایید تاریخ برگزاری نشست کمیته فنی اوپک پلاس که قبلا ۱۸ ماه مارس اعلام شده بود خودداری کرد. وی گفت: باید ببینیم به صورت رسمی پیشنهاد برای شرکت در این نشست را دریافت می کنیم. پیشتر وزیر انرژی روسیه اعلام کرده بود که نشست کمیته مشترک فنی اوپک پلاس ۱۸ مارس (۲۸ اسفند) برگزار می‌شود و کمیته نظارتی وزیران هم همانند گذشته برگزار خواهد شد. نوواک گفته بود که کشورهای اوپک پلاس اوضاع را زیر نظر خواهند داشت و فرمت کمیته نظارت در سطح وزیران حفظ خواهد شد. 

واردات خودروهای لوکس تاثیری بر قیمت چارچرخ ها ندارد

ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره علت افزایش قیمت خودرو در هفته‌های گذشته، گفت: از آنجایی که در تجارت، عرضه و تقاضا قیمت را تعیین می‌کند و در شرایط کنونی عرضه چارچرخ ها نسبت به سنوات گذشته 40 درصد اُفت داشته، تورم در بازار خودرو موضوع دور از انتظاری نیست. وی سرازیر شدن نقدینگی موجود در جامعه به سمت بازار خودرو را یکی دیگر از دلایل گرانی این کالا دانست و افزود: از آنجایی که نقدینگی موردنیاز قطعه‌سازان در موعد مقرر به آنها پرداخت نشد، شرکت های خودروسازی نتوانستند میزان تولید و در نتیجه عرضه خودرو به بازار را افزایش دهند. این نماینده مردم در مجلس دهم درباره تاثیر واردات خودرو با ارز منشا خارجی بر بازار، اضافه کرد: براساس تجربه، منظور از واردات خودرو، واردات خودروهای لوکس به کشور است، بنابراین این امر تاثیری در قیمت خودروهای پرتیراژ ندارد در واقع واردات خودروهای پرتیراژ یا قطعات موردنیاز تولید سراتو، ال 90 و... می تواند در کاهش قیمت ها اثرگذار باشد. /خانه ملت

انتهای پیام/1005

 
منبع: تابناک
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار