دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۷
پاسخ اتاق بازرگانی بین‌المللی به درخواست شافعی
اتاق بازرگانی بین‌المللی به نامه ارسال شده از سوی رییس اتاق بازرگانی ایران درباره لزوم کمک به ایران در مقابله با کرونا واکنش نشان داد.

به گزارش آوای خزر، با افزایش شیوع ویروس کرونا در ایران و درگیر شدن تمامی استان‌ها با این ویروس، چگونگی بسیج امکانات اقتصادی برای مقابله با این ویروس، نحوه تامین ملزومات پزشکی و کادر درمان و واردات دارو و مواد اولیه دارو اصلی‌ترین دغدغه‌هایی است که امروز، اقتصاد ایران با آن روبه‌رو شده است.

بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، ایران از نظر تولید مواد ضدعفونی کننده و الکل طبی و صنعتی شرایط مناسبی دارد اما در حوزه تامین دارو و مواد اولیه آن همچنان نیاز به واردات وجود دارد که با توجه به تحریم‌های یک جانبه آمریکا و محدودیت بانکی، تامین این نیازها برای ایران را دشوار کرده است.

به دنبال تداوم این محدودیت‌ها، در روزهای گذشته مقامات مختلف ایران از جمله وزیر امور خارجه و رییس کل بانک مرکزی در نامه‌هایی به مقام‌های بین‌المللی از آنها خواسته‌اند شرایط برای ایران تسهیل شود و با حرکت غیرقانونی آمریکا مقابله صورت گیرد.

غلامحسین شافعی، رییس اتاق بازرگانی ایران نیز دو روز قبل در نامه‌ای به رییس اتاق بازرگانی بین المللی از او خواسته بود شرایط برای حمایت از ایران در مبارزه با کرونا فراهم شود و در این مسیر با حمایت این اتاق، تحریم‌های آمریکا کم اثر شوند.

پس از ارسال این نامه، صفحه رسمی اتاق بازرگانی بین‌المللی در توییتر نوشت: ما صدای شما را میشنویم و ملزم به کمک‌رسانی به هر سازمانی که نقشی در جلوگیری از شیوع دارد، هستیم.

در این باره مهدی علیپور، فعال اقتصادی و عضو سابق اتاق بازرگانی ایران به ایسنا می‌گوید: هرچند ایران در سال‌های گذشته، توانسته در بسیاری از بخش‌ها خط تولید خود را در عرصه‌های مختلف فعال کند اما با توجه به اینکه هنوز تامین مواد اولیه این خطوط اهمیت دارد، تحریم‌ها محدودیت‌هایی به وجود می آورند.

به گفته وی، چه در به دست آوردن بازار و فروش مواد اولیه و چه در جابجایی منابع بانکی برای خرید و فروش این کالاها، محدودیت‌ تحریم‌ها اثر گذار  و برای فعالان اقتصادی ایرانی مشکل آفرین شده است.

این فعال اقتصادی مقابله با بیماری یا تامین نیازهای فوری کشور را جزو مسائلی دانست که برای برطرف شدنشان نیاز به عبور از تحریم‌ها وجود دارد و سیاست‌های دولت آمریکا، برای ایران در این زمینه مشکل آفرین شده است.

انتهای پیام/1005

منبع: ایسنا
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار