دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و چهارمین روز اسفند ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

به گزارش آوای خزر، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و چهارمین روز اسفند ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

24 اسفند 1313، دانشگاه تهران افتتاح شد.

24 اسفند 1328، قانون اصلاحات ارضی به تصویب مجلس شورای ملی رسید.

24 اسفند 1329، لایحه ملی شدن صنعت نفت در جلسه مجلس شورای ملی به تصویب رسید و مردم در سراسر کشور به جشن و شادمانی پرداختند.

24 اسفند 1336، قانون واگذاری معاملات ارزی به بانک ملی ایران به تصویب مجلس شورای ملی رسید.

24 اسفند 1337، لوله کشی آب تهران بزرگ شامل تهران نو، نارمک، عباس‌آباد و دیگر نقاط که آن موقع جزو حومه تهران به شمار می‌ آمدند به شرکت الکساندر گیپ واگذار شد.

24 اسفند 1347، در این روز، ایران و فرانسه برای استخراج اورانیوم قرارداد امضا کردند.

24 اسفند 1358، انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

24 اسفند 1390، رهبر معظم انقلاب طی حکمی ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی بر مجمع تشخیص مصلحت را برای یک دوره‌ دیگر تمدید کردند.

24 اسفند 1391، نخست‌وزیر جدید چین تایید شد. اعضای کنگره ملی خلق - پارلمان جمهوری خلق چین - در اجلاس سالانه خود در پکن، لی کچیانگ، معاون حزب کمونیست را به عنوان رییس جدید هیات وزیران - نخست‌وزیر - این کشور تایید کردند. از لی کچیانگ به عنوان یک فن سالار حرفه‌ای نام برده می‌شد که دارای درجه دکترا در اقتصاد و به زبان انگلیسی آشنا بود. 

24 اسفند 1393، سرانجام پس از مطرح شدن سناریوهای مختلف درباره چگونگی شناسایی پولداران برای حذف از لیست یارانه‌بگیران و اصلاح شیوه پرداخت یارانه نقدی از سوی دولت، نمایندگان مجلس چهار معیار «شرایط اقلیمی»، «بعد خانوار»، «محل سکونت» و «میزان درآمد» را برای شناسایی اقشار پردرآمد جامعه به دولت معرفی کردند.

24 اسفند 1394، لایحه دوفوریتی دودوازدهم بودجه ۹۵، سرانجام از سوی دولتی‌ها به بهارستان رسید و موافقت مجلسی‌ها با کلیات آن را در پی داشت؛ لایحه‌ای که تا هفته گذشته یکی از محورهای بحث میان دولت و مجلس بود.

24 اسفند 1395، با رای موافق ۱۳۲ نماینده به گزارش کمیسیون عمران مجلس، تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در واگذاری املاک و پروژه ‌های مشارکتی به اشخاص حقیقی و حقوقی، رد و از دستور کار مجلس خارج شد.

24 اسفند 1396، عملکرد ۱۱ ماهه بانک مسکن در سال ۹۶ از خانه‌دار شدن ۲۸ هزار خانه اولی با تسهیلات خرید مسکن از محل صندوق پس انداز مسکن یکم خبر داد.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

انتهای پیام/1005

 

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار