دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱
بررسی زلزله‌های هفته گذشته
در هفته گذشته بزرگترین زمین‌لرزه‌ها در سالند استان خوزستان با بزرگای ۴.۸ ، دهلران ایلام با ۴.۷ و خانه‌زنیان استان فارس با بزرگای ۴.۵ رخ داد.

به گزارش آوای خزر، در هفته گذشته فوج لرزه‌هایی در خانه‌زنیان استان فارس، قطور استان آذربایجان غربی و سالند استان خوزستان به ثبت رسید و بزرگترین زمین‌لرزه‌ها در خانه‌زنیان با بزرگای ۴.۵ و سالند استان خوزستان با بزرگای ۴.۸ بوده است.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۱۷ اسفند

در قطور استان آذربایجان غربی دو زلزله ۲.۹ و ۲.۷ و زلزله‌هایی با بزرگای ۲.۶، ۲.۸ و ۳.۶ در عمق ۱۲ کیلومتری زمین به ثبت رسید.

در لیکک استان کهگیلویه و بویراحمد نیز زمین لرزه‌ای ۳.۱ در عمق ۱۰ رخ داد که کانون آن ۲۳ کیلومتری لیکک،۲۴  کیلومتری لنده و ۲۶ کیلومتری قلعه رئیسی بوده است. زلزله ۲.۸ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه در این روز بود.

در سر پل ذهاب استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داد که کانون آن در ۱۶ کیلومتری سرپل ذهاب، ۱۹ کیلومتری گیلانغرب و ۳۴ کیلومتری کرند این استان بوده است.

یکشنبه ۱۸ اسفند

در قطور استان آذربایجان غربی زلزله‌هایی با بزرگای ۲.۵ و ۲.۶ و در حاجی آباد استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

سالند استان خوزستان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴.۸ در عمق ۹ کیلومتری زمین لرزید که کانون این رخداد لرزه‌ای نیز در ۳ کیلومتری سالند، ۲۹ کیلومتری لالی و ۲۹ کیلومتری گتوند این استان بوده است. وقوع دو زلزله ۲.۶ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

دوشنبه ۱۹ اسفند

در بندر دیر استان بوشهر زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۸ کیلومتری عمق زمین رخ داد و کانون آن در ۲۱۱ کیلومتری بندر دیر،۲۱۱ کیلومتری برد خون و ۲۱۸ کیلومتری بندر کنگان رخ داد.

سالند استان خوزستان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۱۴ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۴ کیلومتری سالند، ۲۷ کیلومتری لالی و ۲۹ کیلومتری گتوند این استان به ثبت رسید.

سنگان استان خراسان رضوی نیز زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۴۵ کیلومتری سنگان و ۵۱ کیلومتری نشتیفان استان خراسان رضوی و ۵۵ کیلومتری حاجی آباد استان خراسان جنوبی بوده است.

در شنبه استان بوشهر زلزله ۲.۹ و قطور استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۷ به ثبت رسید.

سه‌شنبه ۲۰ اسفند

در این روز، در منطقه لالی استان خوزستان زلزله ۲.۶ و در سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۶ رخ داد.

قطور استان آذربایجان غربی با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۷ کیلومتری قطور، ۳۵ کیلومتری تازه‌شهر و ۳۷ کیلومتری سلماس این استان گزارش شد. زلزله‌های ۲.۷ و ۲.۹ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

همچنین، سفید سنگ استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۲۲ کیلومتری سفید سنگ، ۳۶ کیلومتری قلندرآباد و ۳۸ کیلومتری فریمان این استان بوده است.

چهارشنبه ۲۱ اسفند

سیرچ استان کرمان زلزله ۲.۶، قوچان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵، سفید سنگ استان خراسان رضوی زلزله ۲.۷، را تجربه کردند.

قطور استان آذربایجان غربی زلزله‌های ۲.۸، دو زلزله ۳ در عمق ۶ کیلومتری را تجربه کرد.

خانه‌زنیان استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۴.۵ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۷ کیلومتری خانه‌زنیان، ۳۴ کیلومتری شیراز و ۴۳ کیلومتری بالاده استان فارس بوده است. زلزله ۲.۷ از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

پنج‌شنبه ۲۲ اسفند

در کلاردشت استان مازندران زلزله ۲.۶، ترک استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۵، پیش قلعه استان خراسان شمالی زلزله ۲.۹، فاریاب استان کرمان زلزله ۲.۶ و بهاباد استان یزد زلزله ۲.۵ رخ داد.

قوچان استان خراسان رضوی با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۵ در عمق ۸ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۹ کیلومتری قوچان، ۲۳ کیلومتری چکنه و ۳۴ کیلومتری فاروج این استان بوده است.

آق قلا استان گلستان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۵ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۷ کیلومتری آق قلا، ۱۴ کیلومتری انبار الوم و ۲۱ کیلومتری سرخنکلاته این استان بوده است.

جمعه ۲۳ اسفند

در این روز حوالی دهلران استان ایلام با زلزله ۴.۷ لرزید و در قطور استان آذربایجان غربی زلزله ۲.۹، خنج استان فارس زلزله ۲.۸، ریز استان بوشهر زلزله ۲.۸ و جیرفت استان کرمان زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

انتهای پیام/1005

برچسب ها: زمین لرزه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار