دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
نماینده وزیر بهداشت در استان‌های شمالی : با رعایت نکات بهداشتی، ویروس کرونا را جدی بگیریم.

افزایش مبتلایان به کرونا در مازندران/خود مراقبتی را جدی بگیریم

به گزارش آوای خزر، دکتر ناصحی در جلسه شورای اداری مازندران که به صورت ویدیو کنفرانسی با دیگر شهرستان‌ها برگزار شد افزود: مدیریت جامع کرونا در مازندران به خوبی در حال انجام است، اما اگر خود مراقبتی را جدی نگیریم تعداد مبتلایان در همه سنین در استان در حال افزایش است.
به گفته وی فعلا" حوزه غرب مازندران به نسبت بقیه گستره جغرافیایی مازندران در حوزه پیشگیری بهتر عمل کرد، اما آمل، بابل، ساری و حوزه شرقی و مرکزی مازندران همچنان درگیری بالایی با این بیماری دارند.
نماینده وزیر بهداشت در استان‌های شمالی تصریح کرد: مراقبت کنیم این موج را به روستا‌ها که وضعیت مناسبت تری از شیوع کرونا دارند روانه نکنیم.
دکتر ناصحی تاکید کرد: مردم حتما" از ماسک و دستکش استفاده کنند تا از شیوع این ویروس جلوگیری شود.
وی آخرین آمار فوتی در مازندران را ۶۲ نفر اعلام کرد و گفت: مناطق پر خطر حتما" باید شناسایی و مسدود شوند.
استاندار مازندران هم درباره مصوبات جلسه گفت: اگر دو سه روز پایانی سال، تجمع زیادی در برخی ادارات و فروشگاه‌ها داشتیم فرمانداران و مدیران موظف به تعطیلی آن مراکز هستند.
حسین زادگان افزود: شهر‌های ساری، بابل، قائم شهر، آمل، جویبار، نکا و بهشهر کمتر رعایت کردند و هر جایی هر اجتماعی احساس خطر شد مدیریت شود تا در صورت لزوم تعطیل شود.
استاندار مازندران تصریح کرد: برای جلوگیری از تجمعات، مهلت بن‌های خرید فروشگاهی را تمدید کنید، از بلند گوی شهری برای اطلاع رسانی بیشتر استفاده شود، صید آبزیان دریا ۳ روز تعطیل شود ضمن اینکه مرخصی مدیران در ایام عید ممنوع است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم گفت: با تاکیدات فراوانی که برای حضور نیافتن مردم در اماکن عمومی شده، اما متاسفانه همچنان شاهد حضور و تجمع مردم در فضا‌های عمومی هستیم که این امر نیازمند توجه بیشتر مردم به قدرت سرایت بالای این بیماری است.
دکتر روحانی زاده افزود: تاکید می‌شود مردم این بیماری را جدی بگیرند، از فرمانداران تقاضا می‌شود اماکن پر تردد و مناطق پر خطر را رصد کنند تا با اصلاح رفتار مردم بتوان جلوی قدرت سرایت این بیماری را گرفت.
به گفته وی آمار بستری و آمار مراجعات در برخی شهرستان‌ها به شدت نگران کننده است و انتظار می‌رود با حضور جمعیت در اماکن و فضا‌های عمومی چند روز آینده بیشتر و نگران کننده‌تر هم شود که اهتمام جدی در بهداشت و محیط شهرستان‌ها باید انجام شود.
دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان هم با بیان اینکه ۹۰ در صد خدمات بانکی را می‌توان غیر حضوری انجام داد گفت: کارت‌های بانکی تاریخ گذشته تا پایان اردیبهشت ۹۹ معتبر هستند.
رشیدی افزود: پرداخت اقساط تا ۳ ماه برای وام‌های قرض الحسنه برای کسب و کار‌هایی که پیشتر مصداقی اعلام شد و از کرونا آسیب دیده اند به تعویق افتاد.
قوانلو مدیر کل صنعت معدن و تجارت مازندران هم گفت: در تامین کالا‌های اساسی هیچ گونه نگرانی در شهرستان‌ها وجود ندارد. ۱۴۰۰ تن برنج وارداتی/۴۰۰ تن گوشت/۱۰۰۰ تن سیب و پرتقال داریم که از فردا در شهرستان‌ها توزیع می‌شود.
همچنین در جلسه امروز شورای اداری مازندران تصمیمات دیگری هم به این شرح گرفته شد:
تاکید بر حفظ آرامش هم استانی‌ها / رعایت نکات بهداشتی با ارائه تجهیزات بهداشتی در بانک‌ها و خود پردازها؛ برای این منظور، تیم بازرسی برای چگونگی انجام معاهدات بهداشتی بانک‌ها تشکیل شود و چنانچه پروتکل‌های بهداشتی در آن بانک‌ها ارائه نشود بطور موقت، آنجا را ببندید.
با توجه به اینکه نگرانی در تولید محصولات بهداشتی و ضد عفونی کننده وجود دارد سازمان صمت، موظف است بازار را با ارائه این محصولات تولیدی، آن هم پس از گذشت نزدیک به یک ماه از بحران کرونا در کشور اشباع و نگرانی مردم در تهیه این محصولات را هر چه سریع‌تر برطرف کند.
نگرانی‌ها در حوزه بهداشت محیط شهر‌ها بیشتر از روستا‌ها ست و در این باره اهتمام بیشتر فرمانداران و شهرداران را می‌طلبد. / مشارکت خیران حوزه سلامت و انجمن‌های مردمی را گسترده‌تر کنیم.
 
انتهای پیام/1005
 
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها