دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
کلامی گفت: قیمت پرتقال شب عید ۶ هزار تومان و سیب درختی ۶ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد.
قیمت پرتقال و سیب شب عید اعلام شدبه گزارش آوای خزر،محمدرضا کلامی سخنگوی ستاد تنظیم بازار ، درباره تاریخ آغاز توزیع میوه تنظیم بازاری در کشور اظهار کرد: ما ذخیره میوه تنظیم بازاری که شامل سیب و پرتقال است را با دو هدف انجام می‌دهیم؛ هدف اول از انجام این کا حمایت از تولید است چرا که ما برای ذخیره این اقلام در مقطع برداشت اقدام به خرید کرده و از باغداران تقاضا مصرف می‌کنیم.

او ادامه داد: هدف بعدی ما حمایت از مصرف کنندگان در نقاط افزایش تقاضا است، در ایام پایانی سال حجم تقاضا برای میوه‌های مختلف افزایش پیدا می‌کند بنابر این ذخیره سازی مناسب این اقلام توسط دولت می‌تواند به عنوان سوپاپ اطمینانی در کنار دولت و به عنوان اهرمی برای کنترل بازار عمل کند. به طور معمول ۹۰ درصد از نیاز بازار را بخش خصوصی و ۱۰ درصد باقیمانده را بخش دولتی تامین می‌کند.

کلامی گفت: به استاندار‌ی ها و سازمان‌های صمت استان‌های کشور اعلام کردیم تا به بررسی بازار برای مقابله با گرانفروشی ورود کنند؛ اگر در استانی پرتقال با قیمت ۶ تا ۷ هزار تومان به فروش می‌رسد بازار تنظیم شده بوده و نیازی به عرضه دولتی میوه ندارد.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار با تاکید بر این که افزایش قیمت بازار توسط بخش خصوصی با عرضه میوه دولتی کنترل خواهد شد، گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید دارند که تا حد امکان از ایجاد صف و تجمع جلوگیری شود، اعلام کردیم که میوه‌ها در حاشیه قیمت بازار عرضه شود.

او بیان کرد: این طرح در استان تهران از روز بیست و سوم آغاز شده و پرتقال با ۶ هزار تومان و سیب درختی با ۶ هزار و ۵۰۰ تومان در نقاط عرضه آغاز شده است. البته قیمت عرضه در میادین میوه و تره بار کم‌تر از این مقدار و در حدود ۵ هزار و پانصد تومان خواهد بود./باشگاه خبرنگاران
 
انتهای پیام/1000
 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار