دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
رییس جمهور گفت: در سال ۹۸، ۲۰ درصد به حقوق کارمندان و کارگران اضافه کردیم و در سال آینده پیش بینی می‌شود افزایش حقوق در این بخش‌ها بیشتر باشد.

به گزارش آوای خزر، آقای روحانی در آخرین جلسه هیات دولت در سال ۹۸ افزود: حقوق کارمندان، بازنشستگان و مستمری بگیران در سالی که گذشت بدون یک روز تاخیر پرداخت شد و همه می‌دانند دولت چه باری را به لحاظ حقوقی تحمل کرد که حقوق و یارانه‌ها بدون تاخیر پرداخت شود.
وی گفت: به خاطر فشاری که مردم در این سال با آن مواجه بودند ۲۰ درصد به حقوق کارمندان و کارگران در سال ۹۸ اضافه کردیم که کارگران با شرایط بهتری امسال را تمام می‌کنند ضمن اینکه برای سال آینده هم پیش بینی کرده ایم حقوق کارمندان و کارگران افزایش بیشتری داشته باشد.
رییس جمهور ادامه داد: ما امسال یک بسته حمایتی ویژه برای ۶۰ میلیون جمعیتی که از لحاظ اقتصادی در فشار بودند اضافه کردیم که از آبان ماه پرداخت‌ها آغاز شده است و سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.
آقای روحانی در ادامه به سیل ابتدای سال ۹۸ هم اشاره کرد و افزود: در فروردین امسال مردم با سیل گسترده‌ای مواجه شدند که تقریبا بی نظیر بود در چند روز بارش رحمت الهی در ۲۵ استان بیش از ۳۵ هزار میلیارد به ما خسارت وارد کرد که البته رحمت هم بود و سد‌ها پر شد، شرایط برق و سفره‌های زیرزمینی هم از گذشته بهتر بود.
رییس جمهور تصریح کرد: ما توانستیم ظرف امسال و قبل از پایان سال ۹۸ حدود ۸۰ هزار خانه را که در اثر سیل تخریب شده بود مرمت کنیم و در کنار آن حدود ۳۰ هزار خانه نیز که نیاز به بازسازی داشت انجام شده است.
وی گفت: برخی از خانه‌های تخریب شده در اثر سیل نیاز داشت که از ابتدا احداث مجدد شود که ما در حال حاضر ۴۶ هزار واحد مسکونی احداثی داریم که ساخت آن‌ها ادامه دارد.

 

سال ۹۸ سال افتخار ملت ایران بود

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه روز‌های پایانی سال ۹۸ را سپری می‌کنیم، گفت: سال ۹۸ سال افتخار ملت ایران بود.
آقای حسن روحانی پس از پایان آخرین جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: متاسفانه برخی از افراد و شخصیت‌های ما در جمع ما نیستند.
رئیس جمهور افزود: ترور ناجوانمردانه آمریکا، حادثه تلخی که برای هواپیمای اوکراینی اتفاق افتاد، مسایلی که در بدرقه سردار بزرگ در کرمان برای عزیزان ما پیش آمد و عزیزانی که در این بیماری سخت جان خود را در هفته‌های پایانی سال از دست دادند، از جمله اتفاقات تلخ سال ۹۸ بود.
آقار روحانی تصریح کرد: به روح تمامی این عزیزان درود می‌فرستیم و به تمام خانواده‌های آنان تسلیت عرض می‌کنیم و امیدواریم خداوند این عزیزان را با صالحان محشور نماید.
رئیس جمهور تاکید کرد: سال ۹۸ سال افتخار ملت ایران بود و در همه زمینه‌هایی که دشمن تصمیم داشت که برای مردم ما پیچیدگی‌هایی را در زندگی شان ایجاد کند، آن‌ها را در برابر فشار خم کند، درست مردم ما توانستند از فاجعه، حماسه پیروزی را بیافرینند.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها