دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
احتمال انتقال بیماری از فضانوردان به ساکنین ایستگاه فضایی و آلودگی تجهیزات گران‎‌قیمت این سازه یکی از جدی‌ترین چالش‌های کارشناسان علوم فضایی در این روزهاست.

به گزارش آوای خزر، کارشناسان اعلام کرده اند مطابق برنامه ریزی‌های از پیش تعیین شده باید تیم جدیدی از فضانوردان در قالب ماموریتی تازه به ایستگاه فضایی بین المللی منتقل و جانشین تیم فعلی شوند.

برای انجام این ماموریت کارشناسان ناسا پروتکل‌هایی تنظیم کرده اند تا فضانوردان غیر مبتلا به ویروس کرونا پس از طی کردن دوران قرنطینه به فضا سفر کنند.

اکنون پس از ابتلای چند کارمند ناسا به بیماری کووید ۱۹، انجام فعالیت‌ها در این سازمان به صورت دور کاری انجام می‌شود به جز مواردی که به حضور فرد برای انجام ماموریت‌های پرتابی نیاز ضروری باشد.

به گفته کارشناسان ناسا اکنون دو مرکز این سازمان شامل مرکز تحقیقات آمس و مرکز پرواز فضایی مارشال به صورت دور کاری اداره می‌شوند.

پرتاب فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی در تاریخ ۹ آپریل از پایگاه بایکونور قزاقستان با استفاده از یک موشک سایوز روسی برای سه فضانورد برنامه ریزی شده است.


بیشتر بخوانید: کرونا؛ ماموریت‌های آژانس فضایی اروپا را به تعویق انداخت


کشور قزاقستان از روز دوشنبه ۱۶ مارس سال میلادی جاری و به دنبال اعلام اولین فرد مبتلا به کرونا در این کشور مرز‌های خود را بسته است و این امکان وجود دارد که فضانوردان نتوانند در بازه زمانی از پیش تعیین شده به فضا سفر کنند.

اکنون تنها مقام‌های سیاسی کشور قزاقستان از مرز‌های این کشور عبور می‌کنند و ناسا در نظر دارد برای جلوگیری از گسترش بیماری بین فضانوردان خود آن‌ها را به مدت دو هفته در قرنطینه‌ای به نام تثبیت سلامت قرار دهد.

فضانوردان چگونه در وضعیت شیوع گسترده کرونا به ماموریت‌های فضایی می‌روند///ابتلا به اولین مورد کرونا در قزاقستان پرتاب فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی را درهاله‌ای ازابهام قرار داد///ماموریت‌های فضایی در کش و قوس خطر سرایت ویروس کرونا به فضا///پرمخاطره‌ترین ماموریت‌های فضایی در آستانه انجام؛ راهکاردانشمندان برای جلوگیری ازانتقال ویروس کرونا به ایستگاه فضایی بین المللی
با بررسی وضعیت سلامت فضانوردان در این طرح، ناسا می‌تواند هرگونه ابتلای آن‌ها به انواع بیماری‌ها را بررسی و رصد کند. مقام‌های روس کاسموس، آژانس فضایی روسیه اعلام کرده اند فعالیت تمامی گروه‌های رسانه‌ای در زمان پرتاب موشک فضایی و حضور درسایت پرتابی را لغو کرده اند.


پس از این پرتاب، در مرحله آتی، فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی به زمین باز خواهند گشت. مقام‌های روس کاسموس درباره فرود ایمن فضانوردان و جلوگیری از سرایت بیماری اظهار نگرانی کرده اند. فضانوردان پس از بازگشت به زمین به وسیله کپسول فضایی سایوز در بیابان‌های قزاقستان فرود می‌آیند و به یک تیم زبده و شامل تعداد زیاد گروه‌های امدادی نیاز دارند.


از جمله ماموریت‌های فضایی دیگر که در بهار ۲۰۲۰ که طبق پیش بینی‌ها قرار است انجام شود، پرتاب موشک فضایی کرو دراگون حاوی خدمه انسانی به ایستگاه فضایی بین المللی است.

دو فضانورد شرکت اسپیس ایکس این روز‌ها در حال طی کردن دوره‌های آموزشی برای هدایت و کار با تجهیزات کپسول فضایی کرو دراگون هستند.


این دو فضانورد پیش‌تر جزو فضانوردان ناسا بوده و هردو سابقه هدایت و پرواز با شاتل‌های فضایی را در کارنامه کاری خود دارند.


کارشناسان اعلام کرده اند ادامه فعالیت‌های فضایی و انجام ماموریت‌های پرتابی به وضعیت چگونگی گسترش ویروس کرونا و همه گیری آن درکشور‌های درگیر بستگی دارد و به احتمال فراوان این ویروس سبب لغو و به تاخیر افتادن برنامه‌های فضایی آمریکا خواهد شد.
منبع: theverge
انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها