دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
شیره انگور مانند میوه آن دارای طبع گرم و‌ تر است.

عابد/ ۱۷

 

به گزارش آوای خزر،محمد رضا حاجی حیدری متخصص طب سنتی  درباره فواید شیره انگور گفت: شیره انگور مانند میوه آن دارای طبع گرم و‌ تر است.

او افزود: شیره انگور دارای مواد مغذی و ویتامین‌های مختلفی مانند: ویتامین A، ویتامین B و ویتامین D است و همچنین مواد معدنی ضروری از جمله کلسیم و فسفر به خصوص آهن را برای بدن تامین می‌کند.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: شیره انگور یکی از خوراکی‌های کم نظیر برای برطرف کردن ضعف عمومی بدن است؛ بنابراین افرادی که از کمبود انرژی و خستگی مزمن رنج می‌برند از خوردن روزانه یک تا سه قاشق غذاخوری شیره انگور به تنهایی یا به صورت شربت غفلت نکنند.

 

حاجی حیدری درباره فواید شیره انگور گفت: شیره انگور خواص چاق کنندگی زیادی دارد و برای افراد لاغر بسیار مفید است. همچنین برای افرادی که افسردگی دارند باعث بهبود خلق و افزایش نشاط می‌شود و انرژی آن‌ها را افزایش می‌دهد.

او ادامه داد: با توجه به وجود آهن در شیره انگور باعث بهبود کم خونی و فقر آهن خواهد شد. همچنین برای بیماری‌های پوستی به خصوص خشکی و پسوریازیس مفید بوده و باعث افزایش رطوبت و طراوت پوست در افراد با مزاج سرد و خشک می‌شود. شیره انگور ملین بوده و برای یبوست مزمن هم بسیار موثر است.

این متخصص طب سنتی اظهار کرد: مصرف شیره انگور در بیماران سوداوی و تیرگی پوست مفید است و با تولید خون صالح باعث تقویت، افزایش انرژی، نشاط، شفافیت و طراوت پوست می‌شود.

حاجی حیدری ادامه داد: اگرچه از دیدگاه طب سنتی ایران ارزش غذایی خود انگور بیشتر از شیره است، ولی هضم و جذب شیره انگور راحت و سریع بوده و حتی برای افرادی که معده سرد و ضعیف دارند به راحتی هضم و جذب می‌شود.

تاثیر خوردن 2 هفته لبو در یک ورزشکار/ با استفاده از این رژیم غذایی با چربی پهلو خداحافظی کنید

این متخصص طب سنتی با اشاره به مصرف شیره انگور اظهار کرد: با توجه به اینکه طبع شیره انگور گرم و‌تر است توصیه می‌شود در فصول سرد یعنی در پاییز و زمستان بیشتر استفاده شود و افراد گرم مزاج به خصوص افراد صفراوی باید در مصرف آن احتیاط کنند و با توجه به اینکه باعث افزایش قند خون می‌شود دیابتی‌ها در مصرف آن زیاده روی نکنند.

حاجی حیدری ادامه داد: مقدار مصرف معمول شیره انگور برای بزرگسالان روزی یک تا سه قاشق غذاخوری و برای کودکان یک تا سه قاشق مربا خوری است که می‌توان آن را داخل یک استکان آب حل کرده و به صورت شربت مصرف کرد.

این متخصص طب سنتی گفت: البته کیفیت شیره انگور هم بسیار مهم است و شفافیت رنگ و احساس سبکی و هضم راحت در معده و نبود سنگینی و نفخ سر دل از نشانه‌های مرغوبیت آن است.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار