دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵
محققان توانسته‌اند با کمک هوش مصنوعی سیستمی را طراحی کنند که قادر است سطح آلودگی هوا را تا دو روز پیش بینی کرده و گازهای گلخانه‌ای را کنترل کند.

به گزارش آوای خزر، تیمی از دانشمندان دانشگاه Loughborough امیدوارند با سیستم جدید هوش مصنوعی (AI) که ایجاد کرده‌اند بتوانند ترس مرگ بر اثر آلودگی هوا را ریشه کن کنند و به طوری که بتوان تا چند ساعت قبل میزان آلودگی هوا را پیش بینی کند.

این فناوری از آن جهت جدید است که توانایی ارائه بینش جدیدی در مورد عوامل محیطی که تأثیر بسزایی در میزان آلودگی هوا دارند، فراهم کند.

ماده ذره‌ای نوعی آلاینده هوا که قویترین شواهد را برای نگرانی در مورد بهداشت عمومی دارد، به این دلیل است که ذرات آنقدر کوچک هستند که به راحتی می‌توانند وارد ریه‌ها و سپس جریان خون شوند و در نتیجه تأثیرات قلبی عروقی، مغزی و تنفسی ایجاد کنند.

سیستم‌هایی وجود دارند که می‌توانند PM۲.۵ را پیش بینی کنند، اما به نظر می‌رسد تحقیقات دانشگاه Loughborough این فناوری را به سطح بعدی برساند.

سیستمی که محققان توسعه داده‌اند از جنبه‌های مختلفی حائز اهمیت است؛ از جمله اینکه سطح PM۲.۵ را از قبل پیش بینی می‌کند. پیش بینی سطح آلودگی برای یک ساعت تا چند ساعت تا  ۱-۲ روز آینده است.

این سیستم عوامل و داده‌های مختلف مورد استفاده برای پیش بینی را تفسیر می‌کند که می‌تواند منجر به درک بهتر از عوامل آب و هوایی، فصلی و محیطی شود که می‌توانند PM۲.۵ را تحت تأثیر قرار دهند.

این سطح PM۲.۵ به علاوه طیف وسیعی از مقادیر آلودگی هوا را پیش بینی می‌کند که به "تجزیه و تحلیل عدم اطمینان" معروف است و این قابلیت را دارد که به عنوان ابزاری برای تجزیه و تحلیل آلودگی هوا در یک سیستم معاملاتی با اعتبار کربن مورد استفاده قرار گیرد.

تجزیه و تحلیل عدم اطمینان سیستم و توانایی درک عواملی که بر PM۲.۵ تأثیر می‌گذارند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا این امر به کاربران نهایی، سیاستگذاران و دانشمندان بالقوه این فرصت را می‌دهد تا دلایل مرتبط با PM۲.۵ را کشف کنند.

تیم LU این سیستم را با استفاده از یادگیری ماشینی ایجاد کرده است نوعی فناوری هوش مصنوعی که از مقادیر زیادی از داده‌ها برای یادگیری قوانین و ویژگی‌ها استفاده می‌کند، بنابراین یک سیستم می‌تواند پیش بینی کند.

محققان از داده‌های تاریخی عمومی درباره آلودگی هوا در پکن برای آموزش و آزمایش الگوریتم‌ها استفاده کردند. ۱۶۱ شهر چینی دارای مشکلات جدی در آلودگی هوا هستند.

هدف از این پروژه کشف چگونگی استفاده از کربن به عنوان یک کالای قابل تجارت برای ایجاد یک اهرم اقتصادی مؤثر برای کنترل تولید گاز‌های گلخانه‌ای است.

این امر به شرکت کنندگان امکان می‌دهد از سیستم برای دسترسی به اطلاعات واقعی و معنی دار در مورد میزان آلودگی استفاده کنند که به آن‌ها در طراحی یک استراتژی تجاری کمک می‌کند.

پروفسور منگ یکی از اضای این تیم گفت: آلودگی هوا یک چالش انباشته بلند مدت است که همه جهان و به ویژه در بسیاری از کشور‌های در حال توسعه با آن روبه‌رو هستند.

هدف این پروژه اندازه گیری و پیش بینی کیفیت هوا و سطح آلودگی است. ما همچنین امکان پیوند دادن اطلاعات در زمان واقعی انتشار کربن به تجارت اعتباری کربن تا پایان را بررسی می‌کنیم. امیدواریم که این تحقیق منجر به ایجاد هوای پاک برای جامعه و بهبود سلامت مردم در آینده شود.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار