دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۶۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
کارشناس سازمان هواشناسی گفت:​ امروز (یکشنبه) تمام استان‌های کشور رنگ بارش را به خود خواهند دید.

هوای اغلب استان‌ها بارانی شد/ کاهش دما در شمال کشور

به گزارش آوای خزر، امیر سرکرده با اشاره به همزمانی امروز با روز جهانی هواشناسی، افزود: در برخی از استان‌ها شدت بارش احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها یا بالا آمدن سطح رودخانه‌ها و آب گرفتگی معابر عمومی را بدنبال خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی گفت: این شرایط امروز برای استان‌های زاگرس مرکزی و البرز، استان‌هایی مانند لرستان، چهار محال بختیاری، کهکیلویه و بویر احمد، شمال استان خوزستان، ایلام، مرکزی یا حاشیه دامنه‌های جنوبی البرز مثل قزوین، زنجان، البرز، تهران و سمنان پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون در بسیاری از نواحی شمال غرب کشور بارش برف گزارش شده است، افزود: در برخی مناطق و نواحی سردسیر و در جاده‌های کوهستانی البرز و زاگرس و شمال غرب کشور بارش‌ها عمدتا بصورت برف است.

سرکرده با این پیش بینی که در نواحی جنوبی بارش‌ها همراه با رگبار، رعد و برق و تگرگ است، از کشاورزان خواست با مد نظر قرار دادن بارش تگرگ، برای کاهش خسارت تدابیر لازم را انجام دهند.

این کارشناس هواشناسی همچنین گفت: برای نواحی شمالی کشور کاهش پنج درجه‌ای دما پیش بینی شده است و برای نواحی شمال شرق کشور از فردا (دوشنبه) و پس فردا تا ۸ درجه کاهش دما پیش بینی می‌شود البته این کاهش دما شاید آنچنان زیاد به چشم نیاید، چون این چند روز گذشته نسبتا دمای هوا بالا رفته بود.

وی افزود:​ پیش بینی می‌شود برای فردا همچنان این شرایط ادامه پیدا کند هر چند که بارش‌ها از نواحی غربی کشور تاحدودی کم می‌شود، اما در عوض به نواحی شمال شرق و شرق کشور می‌رسد و در نواحی شرقی یعنی خراسان رضوی، خراسان شمالی، ​خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان باید منتظر بارش‌های خوبی باشند که احتمال سیلابی شدن مسیل ها را برای فردا در این استان‌های شرقی پیش بینی می‌کنیم.

کارشناس هواشناسی در پایان گفت: هوای تهران هم امروز ابری و بارش را خواهد داشت و پیش بینی می‌شود، دمای تهران به حدود پانزده درجه برسد.

انتهای پیام/1000
برچسب ها: هواشناسی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار