دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
عضو هیات رئیسه مجلس:
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: هفته آینده روز یکشنبه 10 فروردین با رعایت پروتکل پذیرفته شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا، جلسه علنی با حضور وزرای کشور و بهداشت و درمان داریم.

به گزارش آوای خزر به نقل از خانه ملت، اکبر رنجبرزاده با اشاره به تصمیم هیات رئیسه مجلس برای برگزاری نشست علنیدر هفته آتی، اظهار داشت: مقرر شده است که هفته آینده روز یکشنبه 10 فروردین با رعایت پروتکل پذیرفته شده از سوی ستاد مبارزه با کرونا، جلسه علنی با حضور وزرای کشور و بهداشت و درمان داشته باشیم.

وی تاکید کرد: این جلسه در راستای بحران کرونا در کشور است که لازم می دانیم نمایندگان مردم در جریان این موضوع و اقداماتی که صورت می گیرد قرار گیرند.

این نماینده درباره پروتکل برگزاری جلسات علنی توضیح داد: در نظر گرفته شده است که نمایندگان با فاصله یک صندلی در میان در صحن حاضر شوند، با افزودن صندلی در ابتدا و انتهای سالن، بالغ بر 180 نماینده امکان حضور در جلسه را دارند، اگر تعداد نفر افزایش پیدا کند با در نظر گرفتن تجهیزاتی در جایگاه تماشاچیان نمایندگان می توانند از این جایگاه و با رعایت پروتکل ستاد مبارزه با کرونا در صحن علنی حاضر شوند.

رنجبرزاده بیان داشت: در نظر داریم جلسه علنی باشد تا مردم در جریان بررسی موضوع کرونا در مجلس قرار گیرند، موضوع کرونا مبحثی نیست که غیرعلنی باشد مگر اینکه وزرا درخواست برگزاری جلسه به صورت غیرعلنی را داشته باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: به دنبال آن هستیم تا حداقل هفته ای یک تا دو روز جلسات را با تدابیری برگزار کنیم، فعلا اولین جلسه روز 10 فروردین خواهد بود و پس تعطیلات نوروز جلسات ادامه پیدا خواهد کرد.

به گفته عضو هیات رئیسه مجلس این نشست روز 10 فروردین از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر برگزار می شود. 

انتهای پیام/1000

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: