دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱
خودرو به طور کلی قابل توقیف است. اما باید دید آیا خودروی لیزینگی که در رهن است مجدداً می‌تواند بابت مهریه توقیف شده و در رهن قرار بگیرد؟

آوای خزر/ مهریه تعهدی است که در ضمن عقد ازدواج بر عهده مرد قرار می‌گیرد و زن حق دارد هر زمان که مایل باشد آن را مطالبه کند. اما یکی از سؤالاتی که در خصوص مطالبه مهریه پرسیده می‌شود این است که زن می‌تواند خودروی لیزینگی شوهر را برای مهریه توقیف کند؟ 

آیا خودروی لیزینگی قابل توقیف است؟

خرید لیزینگی به این معنی است که خریدار خودرو را به صورت اقساطی خریداری می‌کند و سند خودرو تا زمان پرداخت کامل اقساط در رهن فروشنده که معمولا شرکت‌های خودروسازی یا نمایندگی‌های فروش آن‌ها هستند، باقی می‌ماند.
از آنجا که خودرو به طور کلی قابل توقیف است، باید دید آیا خودرویی که در رهن است مجددا می‌تواند بابت مهریه توقیف شده و در رهن قرار بگیرد؟ در قوانین ذکر شده است که یک مال معین مثال ملک یا خودرو می‌تواند همزمان در چند رهن قرار بگیرد به شرط اینکه مجموع این رهن‌ها از ارزش و قیمت کل مال بیشتر نباشد. در نتیجه خودروی لیزینگی که در رهن خودروساز قرار دارد به میزان اقساطی که به خودروساز پرداخت شده قابل توقیف برای مهریه است و زن می‌تواند مهریه خود را از این مبلغ دریافت کند.
به طور مثال مرد خودرویی را به ارزش ۲۰۰ میلیون به صورت لیزینگی خریداری کرده و مبلغ ۱۰۰ میلیون از اقساط آن را نیز پرداخت کرده است. حال زن می‌تواند خودرو را به میزان ۱۰۰ میلیون پرداخت شده توقیف کند و ۱۰۰ میلیون باقی مانده همچنان در رهن خودروساز یا فروشنده باقی می‌ماند.

نحوه توقیف خودرو لیزینگی

برای توقیف خودرو، پس از تقدیم دادخواست مطالبه مهریه و تامین خواسته به دادگاه خانواده ، استعلام وقیف خودرو برای مهریه از پلیس راهور درخواست می‌شود و به موجب آن استعلام خودرو یا خودروهایی که به نام شوهر وجود داشته باشد توقیف سندی می‌شوند. به عبارت بهتر با توقیف سندی خودرو، شوهر امکان نقل و انتقال سندی خودرو را نخواهد داشت. چنانچه وی علیرغم توقیف سندی خودرو از پرداخت مهریه خودداری کند، زن می‌تواند با مراجعه به شعب اجرای احکام دادگاه‌ها اجرای حکم مطالبه مهریه و توقیف فیزیکی خودرو را درخواست کند. به این صورت خودرو توقیف و به پارکینگ فرستاده می‌شود. نباید فراموش کرد که در زمان توقیف فیزیکی خودرو، زن حتماً باید مکان دقیق خودرو را برای توقیف اعلام کند. شایان ذکر است روند مشابهی در توقیف خودرو از طریق اجرای ثبت نیز طی می‌شود که مزیت آن سرعت عمل بیشتر و هزینه کمتر است.

نحوه رفع توقیف خودرو لیزینگی

برای رفع توقیف خودرو باید بدانید دستور رفع توقیف از کجا صادر شده است. این کار با استعلام گرفتن از قسمت شماره‌گذاری راهنمایی و رانندگی انجام می‌شود. برای گرفتن استعلام شعبه‌ای که پرونده تشکیل شده مدارک زیر لازم است:
۱. کارت خودرو
۲. برگ سبز خودرو

مدارک لازم برای خارج کردن خودرو از پارکینگ

۱. کارت خودرو
۲. برگ سبز خودرو
۳. نامه ستاد ترخیص از راهنمایی و رانندگی
۴. قبض پارکینگ
حتما هنگام حمل خودرو به پارکینگ از طریق هر نهادی که باشد، قبض پارکینگ باید گرفته شود. زیرا بدون قبض پارکینگ، نمی‌توان خودرو را پس از رفع توقیف از پارکینگ خارج کرد.

برچسب ها: مهریه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار