دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از مصالحه 82 درصدی پرونده های ارجاعی به مرکز مشاوره و مددکاری کلانتری های استان در سال گذشته خبر داد .

به گزارش آوای خزر، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به بکارگیری کارشناسانی مجرب در زمینه های روانشناسی، مشاوره و مددکاری در این مراکز، تصریح کرد: مقابله موثر و کارآمد با مسائل و مشکلات زندگی و شناسایی ریشه های رفتارهای نابهنجاری که امنیت اجتماعی و بهداشت روانی مردم را به خطر می اندازد از جمله وظایف کارشناسان این مرکز به شمار می رود .

سرهنگ سید جعفر ساداتی گفت: ایجاد زمینه های رشد و تعالی فردی و اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین وظایف نیروی انتظامی است، از این رو مرکز مشاوره و مددکاری اجتماعی به منظور کمک به ارتقاء سطح فکری و توانایی فردی و اجتماعی افراد جامعه در سازمان پلیس تعریف شد .

سرهنگ ساداتی، افزود: مرکز مشاوره استان با بهره گیری از مشاوران و مددکارانی مجرب و کارآزموده در مرکز استان و 34 کلانتری سطح استان گام های موثری را در پیشگیری از آسیب های اجتماعی برداشته است که در این راستا از 23 هزار و 656 پرونده ارجاعی به این مراکز در سال گذشته تعداد 19 هزار و 224 پرونده یعنی 82 در صد منجر به مصالحه شد که این آمار در مقایسه با سال گذشته 21 درصد افزایش داشته است .

وی موضوعاتی نظیر اختلافات خانوادگی، نزاع و درگیری فردی ، مسائل حقوقی و اجتماعی ، مشکلات اقتصادی و شغلی ،مسائل تربیتی و تحصیلی ، مشکلات فضای مجازی و مشاوره پیش از ازدواج را از مهمترین موضوعات بررسی شده در این مراکز عنوان کرد و گفت: تمرکز اقدامات پیشگیرانه بر روی خانواده ها به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی از دیگر ماموریت های مرکز مشاوره و مددکاری است .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران با اشاره به برگزاری جلسات آموزشی در مساجد ، کانون های فرهنگی هنری ، پایگاه بسیج و انجمن اولیا و مربیان مدارس با موضوع آموزش مهارت های زندگی شامل : کنترل خشم ، مهارت ارتباط موثر ، مهارت جرات مندی ، مهارت حل مسئله بصورت چهره به چهره توسط کارشناسان مشاوره ومددکاری در سطح استان در قالب طرح مشاوره فعال ، اظهار داشت: در طول سال گذشته بیش از 416 جلسه آموزشی برگزار و در مجموع 25 هزارو 167 نفر از این آموزش ها برخوردار شده اند .

سرهنگ ساداتی در ادامه طرح بهداشت روانی و آموزش کارکنان را از دیگر اقدامات این مرکز برشمرد و گفت: در مجموع 403 نفر از سربازان وظیفه و کارکنان انتظامی استان در کلانتری ها و پاسگاه ها از این خدمت بهره مند شدند .

وی همچنین حضور کارشناسان مشاوره در 25 برنامه صدا و سیما ، برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی با دعوت از اساتید برون سازمانی بمنظور ارتقا دانش تخصصی کارشناسان مشاوره و مددکاری ، تهیه 95 مطلب علمی و آموزشی با موضوعات خانوادگی و مهارت های زندگی ، برپایی 25 نمایشگاه تخصصی با محوریت آسیب های خانواده از جمله طلاق و تاثیر آن بر خانواده ، تعامل با ادارات و سازمان ها به منظور ارائه خدمات مشاوره و مددکاری و همچنین ارائه خدمات مددکاری ،طراحی و چاپ چهار مرحله فصل نامه علمی تخصصی و برگزاری جلسات مشاوره گروهی و آموزش مهارت های ده گانه زندگی توسط کارشناسان برای 350 نفر از خانواده های در معرض طلاق را از دیگر اقدامات انجام شده توسط کارشناسان مشاوره و مددکاری اعلام کردند .

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران در خاتمه با اشاره به این که برخورداری از کلیه خدمات مرکز مشاوره و کلانتری های سطح استان برای مردم به صورت رایگان می باشد، گفت: مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان مازندران واقع در ساری- خیابان معلم- کوچه معلم دهم با شماره تلفن: 33247473 –21826194 همواره آماده خدمات مشاوره ای به مردم است .

انتهای پیام/۱۰۰۰۰

 

  .

 

  

  .

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها