دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۳۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۷
نماینده، ولی فقیه در مازندران:
سیاست آموزشی در مدارس غیرانتفاعی اصلاح شود
نماینده، ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه سیاست آموزشی در مدارس غیرانتفاعی باید همگام با سیاست مدارس دولتی باشد، تصریح کرد: این‌گونه نباشد دانش‌آموزان با هزینه گزاف در مدارس غیردولتی تعلیم ببینند، اما خروجی خاصی نداشته باشد.
زهرا شریفیآوای خزر: آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امروز شنبه در دیداری که مدیرکل آموزش‌وپرورش و اعضای ستاد گرامیداشت هفته معلم با ایشان داشتند، از خدمات و مجاهدت‌های علمی، تربیتی، پرورشی و آموزشی جامعه فرهنگی و معلمان قدردانی کرد و گفت: دولت سیزدهم بخشی از حق‌وحقوق‌های معلمان که در دولت‌های گذشته باید انجام می‌شد را پرداخت کرده است که جای قدردانی دارد.

وی افزود: اهمیت تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست، آینده جامعه در گرو آموزش‌وپرورش است که نسل جدید را از خانواده‌ها تحویل گرفته و تحت تعلیم و تربیت قرار می‌دهد.

نماینده، ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه ۴۲۶ هزار دانش‌آموز مازندرانی در مدارس دولتی و ۱۰۰۰ دانش‌آموز در مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند، گفت: از نظر قانون فقهی اگر کسی چیزی را به شما امانت‌داده است نباید به دیگری امانت داد، امانت را به دیگران دادن کار درستی نیست.

وی امیدوار است که مدارس غیرانتفاعی دانش‌آموزان را، چون مدارس دولتی و یا حتی بهتر تربیت و آموزش دهند.

آیت‌الله لائینی تصریح کرد: آموزش در مدارس غیرانتفاعی سیاست درستی نبوده و همه باید به سیاست مدارس دولتی برگردند، این‌گونه نباشد دانش‌آموزان با هزینه گزاف در مدارس غیردولتی تعلیم ببینند و بر خانواده‌ها هزینه سنگینی تحمیل شود، اما خروجی خاصی نداشته باشد؛ گرچه این موضوع در حوزه درمان هم وجود دارد.

وی ادامه داد: برون‌سپاری در هر جای دیگر اگر درست باشد در بخش تعلیم و تربیت پذیرفتنی نیست بنابراین لازم است در بخش غیردولتی نظارت بسیار دقیق صورت بگیرد تا تمام شاخصه‌ها را به‌درستی رعایت کنند.
 
سیاست آموزشی در مدارس غیرانتفاعی اصلاح شود
آیت‌الله لائینی، جهاد تبیین را لازمه آموزش‌وپرورش دانست و بر تحقق آن از سوی خانواده‌ها و مدیران مدارس و کارکنان آموزش‌وپرورش تأکید کرد.

نماینده، ولی فقیه در مازندران با مهم برشمردن انجمن اولیا و مربیان، برگزاری این انجمن و پیوند اولیا و مدرسان در دانشگاه‌ها را نیز ضرورت دانست.

وی پرورش را مهم‌تر از تعلیم دانست و بر جدی گرفتن حوزه پرورشی در مدارس استان تأکید کرد و افزود: مدارس هیات‌امنایی نیز مسائل اخلاقی، تربیتی و آموزشی را برای دانش آموزان تبیین کنند ضمن اینکه تأسیس مدارس هیات امنایی که معلمان در رأس امور آن باشند از دیگر ضرورت‌های حوزه تعلیم و تربیت است.

آیت‌الله لائینی در پایان بر همکاری حوزه آموزش‌وپرورش و حوزه علمیه تأکید کرد و خواستار تقویت افزون‌تر طرح امین در مدارس مازندران شد و افزود: هر از چند گاهی نیز کارکرد‌های این طرح باید گزارش شود.

انتهای پیام/۱۰۰۴/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار