دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
مدیرکل گردشگری مازندران خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از افتتاح بال غربی هتل پارسیان چالوس با هزینه 22 میلیارد تومان بنیاد و هتل المپیک دانشگاه شمال با 5.5 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با حضور احتمالی رئیس سازمان تابعه خبر داد، وی همچنین ظرفیت اقامتی مازندران را 800 هزار نفر شب تخت اعلام کرد که پاسخگوی گردشگران است.
افتتاح هتل المپیک و بال غربی هتل پارسیان چالوس با حضور رئیس سازمان گردشگری/ ظرفیت اقامتی 800 هزار نفر شب تخت در مازندران/ صدور 124 مجوز تأسیسات گردشگری در مازندران طی سه سال گذشته

دلاور بزرگ‎نیا در حاشیه همایش ملی گردشگری ایران که در خزرآباد ساری برگزار شد، در گفت‎وگو با خبرنگار آوای خزر در ساری اظهار داشت: ازجمله ظرفیت‎های خوب گردشگری در مازندران ظرفیت گردشگری دریایی است؛ در مازندران می‎توانیم علاوه بر بحث شنا در دریا اسکله‌های تفریحی و حوضچه‌های آرامش، هواپیماهای آب‌نشین و سایر مواردی که می‌تواند از محیط پیرامونی آب برای گردشگری تأمین شود، استفاده کنیم.

وی از بسته‌های سرمایه‌گذاری مناسب در بخش دریاچه‌های پشت سدها گفت و اینکه زمینه بسیار آماده‎ای داریم تا بتوانیم گردشگری دریایی را توسعه دهیم؛ سازمان آب منطقه‌ای مازندران این پروژه را در بخش رودخانه‎ها در دست مطالعه دارد که بتوانیم به‎عنوان نمونه بستری را برای افراد ماجراجو و علاقه‌مند به قایقرانی در آبهای خروشان مهیا کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران همچنین با اشاره به مهیا بودن فعالیت در بخش گردشگری سلامت در این استان اظهار کرد: طبیعت مازندران می‎تواند برای گذراندن دوران نقاهت برخی از بیماران مؤثر باشد، ظرفیت‌هایی که به‌لحاظ درمانی و پزشکان ماهر و بیمارستان‌هایی که برای پذیرایی از بیماران کشورهای حاشیه دریای خزر می‎توانیم آماده کنیم؛ در این استان وجود دارد.

بزرگ‎نیا ادامه داد: حتی این موضوع پیشنهاد شد تا در بخش گردشگری سلامت در چارتر کردن هواپیماها و ایجاد ایرلاین‎ها و خطوط هواپیمایی جدید برای آکتائو قراقستان و آستاراخان روسیه و ... سرمایه‎گذاری و بستر فراهم شود.

وی اظهار داشت: در حوزه توریست فرهنگی نیز بسته سرمایه‌گذاری ارائه دادیم، مازندران 46 مجوز بوم‌گردی را به‌ویژه در نقاط روستایی و مناطق ییلاقی تعریف کرده است، همه این‌ها با توجه به شرایطی که در سرمایه‌گذاری با پنجره واحد سرمایه‎گذاری ایجاد شده است، هر فرد واجد شرایط می‎تواند به همین مجموعه مراجعه کند و همه خدمات را از همین مسیر دریافت کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه 124 تأسیسات گردشگری جدید در همین دوره سه ساله دولت فعلی صادر کردیم، گفت: در دهه فجر امسال چند مورد را افتتاح کردیم و سه مورد دیگر را برای چند روز آینده در دست افتتاح داریم که سعی می‌کنیم مقارن با سفر رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مازندران باشد.

وی با اشاره به اینکه نگرانی‎هایی را در ظرفیت‌های اقامتی و زیرساخت‌های فرسوده بخش گردشگری داشتیم، لذا برای بهسازی و نوسازی آنها قدم‌های خوبی برداشته شد، افزود: به‎ویژه بنیاد مستضعفان هتل‌هایی که در اختیار داشته چه هتل پارسیان چالوس و هتل بزرگ رامسر در بهسازی آن اهتمام داشت، به احتمال زیاد در سفر زهرا احمدی‎پور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، افتتاح بال غربی هتل پارسیان چالوس را داریم که 22 میلیارد تومان بنیاد مستضعفان در آنجا هزینه کرده و هتل المپیک دانشگاه شمال نیز با 5.5 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری این دانشگاه تکمیل شده و افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: خوشبختانه در بحث نوسازی و بهسازی به صورت موازی  قدم‌هایی برداشته می‌شود، ظرفیت مازندران در حوزه سفرهای داخلی و خارجی بیش از این است، برای تقویت اقامتگاه‎ها و تختهای رسمی در استان، بحث خانه مسافرها را که قبلاً به یک شرکت برای ساماندهی واگذار شده بود، اکنون در غرب و مرکز استان، هر کدام دو شرکت را در نظر گرفتیم تا ساماندهی را انجام بدهیم.

این مسئول درباره تعداد نفر شب تخت در مازندران بیان داشت: برای دوره نوروز با کمک آموزش و پرورش، زائرسراها و خوابگاه‌های دانشجویی 750 تا 800 هزار نفر شب تخت داریم، عمدتاً در شرایط عادی 100 هزار نفر شب تخت است، بنابراین تعداد تخت‎های فعلی پاسخگو است.

بزرگ‎نیا ادامه داد: اگر 24 هتل 5 و 4 ستاره که با تسهیلات دولت در حال ساخت است و اشتغال خوبی ایجاد می‌کند؛ در یکسال آینده تکمیل شود، زیرساختهای اقامتی در مازندران تا حد زیادی تأمین می‎شود، البته فعلاً نگرانی برای ایجاد هتل نداریم.
وی در پایان با بیان اینکه تنها یک هتل 5 ستاره در مازندران داریم و با تکمیل هتل‎های در حال ساخت، 9 هتل 5 ستاره خواهیم داشت؛ گفت: هتل آپارتمان‌های 3 ستاره کارکرد یک هتل 5  ستاره را دارند، 3 یا 4 هتل از این دست را در استان داریم و تعدادی نیز در حال آماده‌سازی است.

انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار