دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
55 هزار خانوار چایکار در استانهای مازندران و گیلان در سطح 25 هزار هکتار اراضی چای مشغول فعالیت هستند.

خرید تضمینی برگ سبز چای از اردیبهشت ماه

به گزارش آوای خزر، رییس سازمان چای کشور با اشاره به برنامه خرید تضمینی برگ سبز چای از اردیبهشت ماه گفت: این سازمان آماده خرید برگ سبز چای از کشاورزان از این تاریخ است.
حبیب جهانساز افزود: ۵۵ هزار خانوار چایکار در استان‌های مازندران و گیلان در سطح ۲۵ هزار هکتار اراضی چای مشغول فعالیت هستند.
وی تصریح کرد: شورای اقتصاد به زودی قیمت خرید برگ سبز چای را در سال زراعی جاری اعلام می‌کند که مطابق قیمت اعلام شده، ما هم از کشاورزان برگ سبز چای را خریداری می‌کنیم.
جهانساز با اشاره به این که تولید چای داخلی ۳۰ درصد نیاز مصرفی کشورمان را تامین می‌کند افزود: چای تا ۸۰ درصد درآمد شهرستان‌های چای خیز را تامین می‌کند.
وی خاطر نشان کرد: بیش از ۱۰۰ هزار نفر در بخش صنعت چای کشور مشغول فعالیت هستند.
رئیس سازمان چای کشور با تاکید بر اینکه ویروس کرونا، از طریق برگ سبز چای، فرایند فرآوری و مصرف آن منتقل نمی‌شود، ادامه داد: چای چیده شده برای فرآوری در دمای بیش از ۹۰ درجه قرار می‌گیرد و هنگام مصرف نیز با حرارت بالا طبخ می‌شود.
جهان ساز خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۱۲۶ هزارو ۷۵۳ تن برگ سبز چای از کشاورزان استان‌های مازندران و گیلان خریداری شد که در مقایسه با سال ۹۷، افزایش ۱۱ درصدی داشت.
وی افزود: از چای سبز تولیدی کشور بیش از ۲۸ هزار تن چای خشک تولید شده که نسبت به سال ۹۷ با رقم ۲۵ هزار تن بیش از سه هزار تن افزایش تولید در سال ۹۸ رقم خورده است.
به گفته رئیس سازمان چای کشور ۱۶۱ کارخانه چای خشک کنی پارسال با این سازمان برای خرید برگ سبز قرارداد داشتند که از این تعداد ۵۵ کارخانه مجوز بسته بندی، برند و بهداشتی از سازمان چای دارند.
جهان ساز خاطر نشان کرد: عمده محصول چای در سال ۹۸، جذب بازار‌های داخلی شده است و نسبت به سال‌های اخیر وضعیت خرید و فروش چای داخلی به جهت اعتماد مصرف کننده داخلی به چای ایرانی افزایش پیدا کرده است.
وی گفت: ۶ هزار تن چای داخلی پارسال با تایید سازمان چای از کشور صادر شد.
رییس سازمان چای کشور افزود: برای کمک به صنعت چای، در سال ۹۸ بیش از ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات به کارخانجات و چایکاران پرداخت شد که این تسهیلات کم بهره با سود ۴ درصد و بازپرداخت ۴ ساله از طرف بانک توسعه تعاون و بانک قرض الحسنه مهرایران پرداخت شد.
جهان ساز با اشاره به سال جهش تولید و برنامه‌های سازمان چای کشور در راستای تحقق شعار سال گفت: پیش بینی می‌شود در سال ۹۹ حدود ۱۳۰ هزار تن برگ سبز برداشت شود که نسبت به سال ۹۸ حدود سه هزار تن بیشتر از سال ۹۸ خواهد بود.
رییس سازمان چای کشور درباره زمان برداشت هم خاطر نشان کرد: برداشت برگ سبز چای در سه فصل بهار، تابستان و پاییز و در چهار چین انجام می‌شود که نخستین چین برداشت در اردیبهشت ماه انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: