دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴
نخستین ایستگاه مکانیزه ضدعفونی کردن خودروها توسط قرارگاه پدافند زیستی شهرستان آمل اندازی شد.

به گزارش آوای خزر، در این مرکز که فعالیت خود را از یکشنبه دهم فرودین به همت گروه‌های جهادی، بسیج سازندگی سپاه ناحیه شهرستان وشهرداری آمل در حدفاصل سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل و کنار پل میربزرگ آمل آغاز کرده، خودروها با قرار گرفتن در ۳ تونل تعبیه شده، با محلول‌های آماده ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آمل در این باره به خبرنگار مهر گفت: در این ایستگاه که به صورت شبانه روزی فعالیت خواهد کرد، روزانه بیش از ۴ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده استفاده شده و بر روی خودروها پاشیده می‌شود.

سرهنگ مهدی فلاح افزود: این تونل با استفاده از سنسورهای چشمی کنترل شده و به محض ورود خودرو به داخل آن، مواد ضدعفونی کننده با استفاده از آب پاش های هوایی وکناری به خودروها پاشیده می‌شود.

وی اظهارداشت: این اقدام در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تمامی خودروهای سبک که قصد تردد در شهر را دارند ضدعفونی می‌کنند.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه آمل گفت: قرارگاه پدافند زیستی شهرستان آمل که به همت این فرماندهی تشکیل شده از نخستین روز شیوع ویروس کرونا در کنار فعالیت‌های رسمی خود، وارد میدان شده و کمک‌های مردمی را بین آنان توزیع می‌کند.

سرهنگ فلاح از همراهی وحمایت خوب شهرداری آمل در راه اندازی ایستگاه ضدعفونی خودروها قرارگاه پدافند زیستی این شهرستان آمل قدردانی کرد وادامه داد، به همت گروه‌های جهادی، بسیج سازندگی سپاه ناحیه شهرستان آمل هم اکنون در هر شبانه روز بیش از ۲۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده تولید به منظور گندزدایی از بخش‌های مختلف شهر توزیع می‌شود و تا ریشه‌کن کردن این ویروس، در میدان باقی می‌ماند.

وی یادآورشد، که علاوه بر این تولید و توزیع ماسک نیز توسط گروه‌های جهادی سپاه ناحیه شهرستان آمل در کارگاه‌های بزرگ وخانگی تولید ودر سطح بیمارستانها ومراکز بهداشتی ودرمانی شهرستان توزیع می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها