دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
مدیر مرکز آموزش های تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی استان بوشهر از آمادگی برای برگزاری دوره های آموزشی ویژه کارکنان دولت با شرایط ویژه خبر داد.

به گزارش آوای خزر،عارفه سلیمی عنوان کرد: با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی دارای مجوز رسمی از سازمان امور اداری و استخدامی کشور بوده و مدرک دوره های ارائه شده توسط این نهاد قابل ترجمه است این آموزش ها می تواند برای ارتقاء شغلی کارکنان دولت و افراد جویای شغل و کسانی که به دنبال آینده روشن هستند بسیار کاربردی و قابل اطمینان باشد.

‎وی ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت حمایت از طرح فاصله گذاری اجتماعی و رعایت توصیه های بهداشتی تصمیم بر آن شده که دوره هایی همچون مهارت های کار با رایانه (ICDL) به شکل مجازی برای علاقمندان برگزار شود.

‎مدیر مرکز آموزش های تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی استان بوشهر تاکید کرد: این دوره ویژه پرسنل نفت و کارکنان دولت است که به شکل فشرده برنامه ریزی شده و مدت زمان برگزاری این دوره (مهارت های هفت گانه ICDL) به میزان ۱۳۰ ساعت است..

‎این مسئول خاطرنشان کرد: همچنین دوره مجازی آموزش زبان انگلیسی ویژه کارکنان وزارت نفت برگزار می شود که همه مراحل آن از نام نویسی تا ارائه آموزش ها و برگزاری آزمون به شکل مجازی و آنلاین خواهد بود.  

‎سلیمی یادآور شد: آزمون ICDL شامل هفت مهارت و به شکل تئوری و عملی است که با گواهینامه معتبر جهاد دانشگاهی برای ارائه ضمن خدمت کارکنان دولت بوده و همچنین مانند سایر دوره ها قابل ترجمه است. 

مدیر مرکز آموزش های تخصصی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی بوشهر گفت: برگزاری دوره های آموزشی ویژه کارمندان دولت از فعالیت های مهم معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی بوشهر است که مجوز برگزاری دوره های عمومی، تخصصی شغلی، زبان های خارجی، فناوری اطلاعات و مهارت های هفت گانه (ICDL) برای کارکنان دولت از سوی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری به جهاد دانشگاهی اعطاء شده است.

‎وی تصریح کرد: نیروی انسانی سرمایه ارزشمند یک سازمان بوده و نقش بی بدیلی در رشد سازمان و دستیابی به اهداف آن دارد، بنابراین ارتقاء سطح توانمندی و دانش افراد شاغل در یک سازمان و شرکت آنان در دوره های آموزشی به هنگام و مورد نیاز با بهره گرفتن از اساتید متخصص و کارآمد از اهمیت بالایی برخوردار است. 

‎عارفه سلیمی اظهار کرد: مرکز آموزش های تخصصی جهاد دانشگاهی استان بوشهر تلاش دارد با ارائه خدمات و آموزش های کاربردی مطلوب چنین دوره هایی را به کارکنان دولت ارائه کند. 
 
‎مدیر مرکز آموزش جهاد دانشگاهی استان بوشهر با بیان اینکه دوره های آموزشی مختلف متناسب با نیاز سازمان ها برگزار می شود، افزود: اجرای دوره های آموزشی مهارت رایانه، زبان انگلیسی، رهبری سازمان در شرایط بحرانی، مدیریت نوین، وظایف و نقش های سرپرستی و مفاهیم و مبانی صنایع روستایی، دوره گزارش نویسی، مدیریت استرس، فن بیان بخشی از دوره های برگزاری شده در طی سالهای گذشته است. 

‎انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار