دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
فرمانده سپاه کربلای مازندران:
فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: با هماهنگی‌های انجام‎شده، 100 هزار نهال توسط این نهاد در استان خوزستان کاشته می‎شود و زمان آغاز آن نیز از 24 اسفندماه جاری است.

به گزارش آوای خزر از ساری، سردار محمدحسین بابایی عصر امروز در جمع خبرنگاران درباره بحران ریزگردها در جنوب کشور و نقش سپاه مازندران برای کاشت نهال در این منطقه به همراه سایر استان‌ها، اظهار داشت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ این حوادث حقیقتاً دل انسان را می‌خراشد و مسئولان موظفند که با فکر، کار، تلاش و همدلی با مردم، به این مشکلات رسیدگی و برای علاج قطعی آنها چاره‌اندیشی و اقدام کنند.

وی افزود: سپاه پاسداران به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر رسیدگی به مشکلات مردم ، نسبت به راه‌اندازی قرارگاه شهدای مدافع حرم اقدام کرده است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه باید برای علاج قطعی بحران ریزگردها به دنبال راه چاره بود، گفت: اولین اقدام قرارگاه شهدای مدافع حرم در جهت رفع مشکلات مردم خوزستان و مسئله ریزگردهاست و سپاه پاسداران قرار است 4 هزار هکتار از زمینهایی که منشاء و کانون ریزگردها در خوزستان بوده را در جهت تقویت پوشش گیاهی نهال‌کاری کند.

سردار بابایی سهم مازندران در این نهالکاری وسیع را 100 هزار نهال غرس شده اعلام کرد.

وی با بیان اینکه طبق بیانات مقام معظم رهبری، این وظیفه‌ی قطعی، فوری و همیشگی حکومت‌هاست که به فکر مردم باشند؛ ادامه داد: در همین راستا سپاه کربلای مازندران از ظرفیت راهیان نور و بستر ایجاد شده در این بازه زمانی و همچنین گروه‌های جهادی برای نهال‌کاری بهره خواهد برد.

وی با اشاره به اینکه از روز سه شنبه 18 اسفندماه با هماهنگی‌های انجام‌شده از سوی استانداری خوزستان، زمین‌ها برای غرس نهال‌ها آماده می‌شود، بیان کرد: سپاه کربلای مازندران به مدت سه ماه تانکرهای آب را به منظور آبیاری زمین‌های نهال‌کاری شده به منطقه اعزام خواهد کرد تا زمینه برای آبیاری علمی و قطره‌ای فراهم شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران زمان کاشت نهال را 24 اسفندماه اعلام و تصریح کرد: برنامه وسیع نهال‌کاری سپاه در خوزستان با حضور سردار غیب‌پرور فرمانده بسیج مستضعفین انجام می شود.

انتهای پیام/ 1354


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار