دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۷
امام جمعه بهشهر:
امام جمعه بهشهر، گفت: اگرچه رفع تحریمها از باب احقاق حقوق مردم ایران لازم و ضروری بود، اما برای گشایش اقتصاد، بهبود وضعیت معیشت و اشتغال جوانان همچنان باید اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری دنبال شود.
به گزارش آوای خزر از شهرستان بهشهر، حجت‌الاسلام سیدعربعلی جباری در خطبه‌های این‌هفته نماز جمعه بهشهر با اشاره به دو خصلت مهم ایمان به خدا و سود رساندن به برادر دینی در کلام امام حسن عسگری (ع)، اظهار کرد: آن‌چه که انقلاب ما را تاکنون نگه داشته و عاملی که رزمندگان ما را در دفاع از کیان انقلاب اسلامی به جبهه‌ها می‌کشاند، همین دو شاخصه مهم بود.
وی با اشاره به فرجام برجام، گفت: برجام نتیجه مقاومت مردم، هدایت و رهبری مقام معظم رهبری، زیرکی و تلاش و جدیت دولتمردان ما بوده است.
امام جمعه بهشهر بیان کرد: در 27 دی ماه امسال طومار قطعنامه های ظالمانه علیه ایران در هم پیچید و حقوق هسته ای ایران تصویب شد و با مقاومت مردمی دیوارهای تحریم فرو ریخت.
حجت‌الاسلام جباری با بیان اینکه مردم ما، انقلاب را با جان و دل حمایت می کنند، افزود: شخص رئیس جمهور و دولتمران ما و همه دست اندرکاران باید بدانند ملت ایران اگر اعتقاد دارد که اگرچه رفع تحریمها از باب رفع ظلم و احقاق حقوق ملت ایران کاری لازم و ضروری بود؛ اما گشایش اقتصاد، بهبود وضعیت معیشت مردم و اشتغال پیگیر جوانان و همه مسائل در توجه به فرامین مقاوم معظم رهبری یعنی روی آوردن به اقتصاد مقاومتی است.
خطیب جمعه بهشهر درباره انتخابات گفت: باید با همه سلیقه هایی که داریم در روز انتخابات با شکوه هر چه بیشتر و شتابان در پای صندوق های رای حاضر شویم.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری از همه ما میخواهد که با شکوه هرچه تمام‌تر در انتخابات حاضر شویم زیرا از نظر ایشان، شرکت در انتخابات سبب استمرار تامین امنیت کامل، افزایش اعتبار و وجاهت و آبروی ملت ایران در چشم جهانیان و سبب ابهت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در نزد دشمنان خواهد بود.
امام جمعه بهشهر از کاندیداها خواست که اخلاق انتخاباتی، برادری و مهر و محبت در مسیر انتخابات را رعایت کنند.
وی تصریح کرد: خلاصه باید یک نماینده از شرق مازندران به مجلس راه پیدا کند، لذا باید رقابت سالم باشد، بداخلاقی و ایجاد تنش نشود و طوری باشد که کاندیداها بعد از انتخابات با یکدیگر دوست باشند.
وی در پایان گفت: زیباسازی مصلای بهشهر نیز در دست اقدام است، در همین راستا قرارداد خرید فرش برای مصلا نیز بسته شده و انشاالله تا نیمه شعبان، نیمی از مصلای بهشهر، فرش می‎شود.
انتهای پیام/
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار