دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
وزیر بهداشت با بیان اینکه طرح غربالگری از مرز ۶۷ میلیون نفر در کشور گذشته است، گفت: تلاش می کنیم بعد از پایان طرح فاصله گذاری اجتماعی طرح فاصله گذاری هوشمند را اجرا کنیم

پیشنهاد وزیر بهداشت برای اجرای طرح «فاصله گذاری هوشمند» بعد از «فاصله گذاری اجتماعی» به گزارش آوای خزر، سعید نمکی وزیر بهداشت با اشاره به طرح غربالگری گفت: امروز طرح غربالگری از مرز ۶۷ میلیون رصد در کل کشور گذشته است. از این تعداد ۵۵ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از طریق تلفن یا تماس رصد شده اند و ۱۱ میلیون نفر توسط ثبت در سامانه با ما در این طرح همراهی کرده اند.

وی ادامه داد: این رقم بسیار قابل توجه در دنیا است. یک چنین پایشی در چنین سطحی کار بی نظیری بود که با همت مردم و نیروهای بسیج و سازمان های مردم نهاد این رقم بزرگ ایجاد شد و رکورد تاریخی را رقم زد.این نشان می دهد که مردم نظام سلامت را به عنوان یک نظام مطمئن در کشور می شناسند و به آن اعتماد دارند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: از این تعداد ۴۳۰ هزار نفر ویزیت شده اند و ۳۰۴ هزار نفر بدون مشکل بوده اند همچنین به ۱۰۴ هزار نفر مراقبت در منزل توصیه شده است و ۲۵۸۴ به صورت سرپایی درمان و ۱۹۲۴۷ نفر به بیمارستان ارجاع شدند همچنین در بررسی های بعمل آمده از این افراد ۵۹۸۸ نفر در بیمارستان نگهداری شده اند. این کار توانست بار سنگینی را از روی دوش بیمارستانها بردارد و این بارسنگین مدیریت شد تا بیمارستانها بتوانند از انبوه بیماران نفس بکشند.

نمکی با اشاره به طرح فاصله گذاری اجتماعی که در حال حاضر اجرا می شود گفت: بعد از اتمام طرح فاصله گذاری اجتماعی در بیستم فرودرین ماه تلاش می کنیم طرح دیگری را با عنوان فاصله گذاری هوشمند اجرا کنیم. در این طرح تلاش می شود کسبه و افرادی که خدمات خاصی را باید به مردم ارائه کند مانند مراکز علمی فرهنگی و خدماتی و حتی زیارتی به کار بازگردانده شده و این مراکز با نظر کارشناسان و شرایطی که آنها اعلام می کنند بازگشایی شوند تا شرایط کشور عادی تر شود و بتوانیم ممکلت را از شرایط انقباضی خارج کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرایط ما در همه استانها بهتر از قبل است اما این به معنی این نیست که توانسته ایم بیماری را کنترل و مهار کنیم بلکه توانسته ایم بیماری را مدیریت کنیم و نباید دچار توهم شویم که بیماری کنترل شده است هنوز به زمان مهار کنترل بیماری نرسیده ایم و چنانچه این اتفاق بیفتد حتما اعلام خواهیم کرد. از همه مردم که امروز همراهی لازم را داشته و در طبعیت حضور نیافتند نیز تشکر و قدردانی می کنیم.

انتهای پیام/1000
برچسب ها: فاصله گذاری
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: