دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۵
گزارش/
همایش خانواده بزرگ شهرداری نکا فرصتی شد تا با تنی چند از پاکبان‎های این شهر به گفتگو بپردازیم تا اندکی از خود بگویند.
پاکبان‎های نکا از شغل خود می‎گویند


به گزارش آوای خزر از نکا، همایش خانواده بزرگ شهرداری این شهر جمعه‎شب با حضور امام جمعه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، شهردار، اعضای شورای شهر و بیش از 100 پرسنل خدمات شهری و خانواده آنها در مجتمع رفاهی اردوگاه شهدای ارتش نکا همراه با برگزاری برنامه‎های شاد و متنوع و ضیافت شام برگزار شد.

در حاشیه این همایش با تنی چند از پاکبانان به گفتگو پرداختیم تا از کار خود بگویند.

جعفر عباسپور 27 سال دارد، دو سالی می‎شود که پاکبان است، او کارگر روزمزد است و مانند خیلی از همکارانش از 9 شب تا 4.5 یا 5 صبح به کار مشغول است، یکی از خواسته‎های او این است که از حالت روزمزد به شرکتی تغییر وضعیت پیدا کند.
او از شهروندان می‎خواهد که تفکیک زباله‎ها را جدی بگیرند؛ می‎گوید: چند باری در حال جمع‎آوری زباله دستش با تیغ و سرنگ آسیب دیده است.

حسین گلچین یکی دیگر از پاکبانهای شهر نکا است، او 28 سال دارد و چهار سالی می‎شود که در این شغل فعالیت دارد، از شهروندان می‌خواهد که زباله‎ها را درون مخزن زباله بریزند و از انداختن زباله در اطراف مخزن پرهیز کنند.

او از آسیب‎دیدگی دست و پای خود بر اثر فرو رفتن سرنگ و لگد کردن  روی چاقو می‎گوید و اینکه شهروندان باید زباله‎ها را تفکیک کنند تا پاکبان‎ها دچار چنین مشکلاتی نشوند.

گلچین با قدردانی از اقدام شهردار نکا در دعوت از پاکبان‎ها و تجلیل از آنها، گفت: در گذشته مرخصی و تعطیلات نداشتیم اما با حضور شهردار جدید، هر دو هفته یک پنج‎شنبه را تعطیلات داریم.

محمد بیابانی نیز دیگر پاکبان شهر نکا است، او 28 سال دارد و حدود 6 سالی است که در این شغل فعالیت دارد و درخواست مهم او از شهردار این است که از کارگر روزمزد به شرکتی تغییر وضعیت پیدا کند.

او از افتادن باکس زباله روی دستش و قطع شدن یکی از انگشتان خود و پیوند زدن آن گفت و اینکه شغل سختی دارد اما به آن عادت کرده است.

همسر آقای بیابانی می‎گوید: دو فرزند داریم، به کار شبانه همسرم عادت کرده‎ایم و البته مجبوریم این وضعیت را بپذیریم، خوشحالم که همسرم بیکار نیست و شغلی دارد.

پاکبان‎های نکا از شغل خود می‎گویند

مرتضی احمدی‎زاده از دیگر مردان بی‎ادعای شهرداری نکا است، 36 سال دارد و حدود 6 سال پاکبان است، شغلش را دوست دارد و می‎گوید: قبل از پاکبانی، ضایعات جمع‎آوری می‎کردم اما این شغل را بیشتر دوست دارم، او از نقشی که در زیبایی و پاکیزگی شهر خود دارد خوشحال است و مهمتر اینکه روزی حلال به منزل می‎برد.

خانم احمدزاده نیز از زندگی 17 ساله خود با همسرش می‎گوید، سه فرزند دارند، از شب‎بیداری‎های خود می‎گوید تا همسرش به منزل بیاید و در مجموع از زندگی خود و شغل همسرش رضایت دارد.

ابوالفضل فرزند ارشد خانواده آقای احمدی‎زاده است، او با کار پدرش مشکلی ندارد و از زحمت پدرش راضی است، خستگی‎های پدر را می‌فهمد و به او احترام می‎گذارد.

به گزارش آوای خزر، روح‎الله جمشیدی شهردار جوان نکا در نخستین جلسه پس از انتخاب خود به این سمت گفته بود که نخستین برنامه او در جهت شادابی و نشاط پرسنل خدمات شهری است و با برگزاری جشن تجلیل از خانواده بزرگ شهرداری و مردان بی‎ادعای این شهر در بخش پاکبانی، به عهد خود وفا کرد.

انتهای پیام/ 1354
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها