دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۶
شیوع ویروس کرونا در جهان بازار ماسک‌ را با رونق و تنوعی بی‌سابقه مواجه کرده است. اما گذشته از انوع فشن آن، تولید برخی ماسک‌های خاص مانند ماسک مخصوص افراد ناشنوا اهمیت بیشتری دارد.

به گزارش آوای خزر، شیوع ویروس کرونای جدید و لزوم پیشگیری از ابتلا به این ویروس، بازار عرضه و تقاضای ماسک را دچار رونقی بی‌سابقه کرد تا آنجا که بسیاری از کشورها با کمبود ماسک مواجه شدند.

در این میان برخی شرکت‌ها به تولید ماسک‌های فشن روی آوردند زیرا اینطور که به نظر می‌رسد، حداقل تا مدت‌ها باید ماسک را نیز جزئی از البسه روزانه خود قرار دهیم.

اما گذشته از دشواری تنفس در هنگام استفاده از ماسک، انتقال برخی حس‌های بشری نیز با مشکل مواجه شدند. مثلا لبخندی ساده در پاسخ به یک دوست، یا صحبتی آهسته برای نشکستن سکوت حاکم بر فضا ناممکن شده‌اند. این مسائل اما چالش‌هایی دست دوم به حساب می‌آیند زیرا گروهی از شهروندان در شرایط کرونایی موجود با مشکلاتی اساسی روبرو شده‌اند.

به گزارش گلوبال نیوز، اشلی لارنس که معلم افراد ناشنوا در دانشگاه کنتاکی آمریکاست، متوجه نیاز این گروه از افراد جامعه به ماسکی مناسب شد. افراد ناشنوا برای برقراری ارتباط با دنیای اطراف خود از تکنیک‌های لب‌خوانی استفاده می‌کنند بنابراین به ماسکی نیاز دارند که قسمت روبرویی آن شفاف باشد تا هم دهان دیده شود و هم سلامت فرد محفوظ بماند.

در همین راستا او به کمک مادرش اقدام به طراحی و تولید ماسکی کرد که از پارچه مخصوص و طلقی شفاف تولید شده است. این ماسک‌ها اکنون به صورت رایگان در اختیار افرادی که ناشنوا هستند و یا نیاز به استفاده از لب‌خوانی دارند قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/1005

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها