دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۲
مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان محیط زیست اهداف انتقال یوز‌های پارک پردیسان به سمنان را بیان کرد.

به گزارش آوای خزر، شهاب الدین منتظمی در پاسخ به اینکه چرا انتقال یوز‌های پارک پردیسان محرمانه انجام گرفته است گفت: با توجه به شرایط یوزپلنگ‌ها مشخص نمی‌شود که آیا این کار امروز انجام می‌شود یا فردا و بر مبنای کار کارشناسی تصمیم سازمان بر این شد تا یوز‌های در اسارت باقی عمرشان را در زیستگاه اصلی سپری کنند.

وی با بیان اینکه از پیامک‌های برخی خبرنگاران و فعالان محیط زیست شوکه شدم افزود: برخی پیامکی به من توهین کردن و از برخی حرف‌ها و اظهار نظر‌ها شوکه شدم که ۴ بار به دلبر، یوز ماده دارت بیهوشی پرتاب شده، اینچنین نبوده اگر کسی ادعایی دارد باید مستند ارائه کند و اینچنین قضاوت نکنند.


مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان محیط زیست گفت: کوشکی دوبار دارو با دوز پایین دریافت کرده و همچنن در حال بیهوش کردن ایران یوز جوان پردیسان هستیم که توسط دامپزشک سازمان در حال انجام است و اینکه چه دارویی با چه دوزی استفاده شود مباحث فنی است، چرا که این بیهوشی کوتاه مدت و فقط برای جابجایی از داخل فنس به قفس انجام میشود و نباید حیوان دچار استرس شود.

منتظمی گفت: دلبر یوز ماده، نیاز به آزمایش‌های تخصصی دارد، چون تو سالیسیت داروی خاصی مصرف میکند باید از سلامت کلیه‌های آن مطمئن شویم.

وی با اشاره به اهداف انتقال یوز‌های پارک پردیسان به سمنان اضافه کرد: همان انتقال ۵ سال پیش کوشکی و دلبر به تهران کار اشتباهی بود و حالا میخواهیم شرایط جفت گیری طبیعی را با بستری که از قبل در پارک ملی توران فراهم بوده برای ایران یوز جوان پردیسان ایجاد کنیم.

مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان محیط زیست با بیان اینکه هدف ما حفظ زیستگاه و حفظ گونه در زیستگاه است، گفت: ایران، ماده یوز ۳ ساله در سن بلوغ است و فعلا نیاز به لقاح مصنوعی ندارد و پارک ملی توران هم زیستگاه طبیعی یوزپلنگ ایرانی است و امیدواریم که اتفاقات خوبی بیافتاد.
 
 
انتهای پیام/1000
 
منبع: شبکه خبر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار