دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران/ 6 فروردین
معاونت بهره‎برداری ناوگان راه‎آهن شمال گفت: در سالجاری افزایش بلیط قطار نداشتیم اما قیمت‌ها بطور طبیعی در ایام پیک مسافر افزایش پیدا می‌کند.
خدایار طالبی امروز با حضور در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 8- 9 رام قطار مسافری شامل محلی پل سفید – گرگان(روز رو)، تهران – گرگان 1 و 2، ساری – مشهد(با فاصله یک روز) بصورت رفت و برگشت در مازندران داریم.

وی با اشاره به حضور 2 هزار پرسنل در راه‌آهن شمال افزود: از 25 اسفندماه 95 تا امروز، روزانه 3500 تا 4000 نفر از طریق قطار جابجا شده‎اند و ستاد نوروزی در حوزه حمل و نقل ریلی نیز تمام مسیرها را رصد می‎کند و در این مدت هیچ موردی از تأخیر در قطارها یا حوادث در بخش ریلی حوزه راه آهن شمال نداشتیم.

معاونت بهره‎برداری ناوگان راه‎آهن شمال گفت: نگهبانانی را در مسیرهایی که احتمال خطر می‌رفت؛ مستقر کردیم، سازمان قطار نجات شامل جرثقیل، ماشین‎آلات و تجهیزات ریلی نیز در پل سفید مستقر شده‎اند تا در صورت ایجاد مشکلات احتمالی در کوتاه‎ترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام شوند همچنین در ایستگاه فیروزکوه ستاد فرعی را تشکیل دادیم.

طالبی در پاسخ به سؤال خبرنگار آوای خزر درباره اینکه آیا افزایش بلیط داشتیم یا خیر و وضعیت فروش بلیط ها در پیک مسافر به چه صورت است، اظهار داشت: این مبلغ شناور بوده و در پیک مسافر بیشتر است، افزایش نرخ بلیط را نداشتیم اما با افزایش تعداد مسافر بطور طبیعی قیمت‎ها نیز افزایش می‎یابد.

وی در پاسخ به سوال دیگری از آوای خزر درباره مسیر مصوب راه‎آهن شمال و کیلومتر آن همچنین تعداد تونل‎های این محور ریلی بیان کرد: از کیلومتر 114 فرعی ایستگاه گرمسار تا ورودی ایستگاه گلوگاه بیش از 400 کیلومتر راه ریلی فرعی و اصلی داریم که در این محور بیش از 92 تونل وجود داشته و طولانی‎ترین آن با 2 هزار و 887 متر مربوط به گدوک است.

معاونت بهره‎برداری ناوگان راه‎آهن شمال در پایان گفت: قبل از سال جدید، امکانات رفاهی در تمامی ایستگاه‎ها مورد بررسی قرار گرفت با این حال تمامی شکایات، انتقادات و پیشنهادات را بررسی و در صورت وجود مشکل، آنها را رفع می‎کنیم.

انتهای پیام/ 1354
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار