دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران/ هشتم فروردین
دبیر کمیته دهیاری‎های ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران پیشنهاد داد که با توجه به نیاز مبرم به ظرفیت‎شناسی در زمینه روستاهای هدف گردشگری، کمیته ویژه‎ای برای نامگذاری این روستاها تأسیس شود، همچنین این آمادگی نیز وجود دارد که تجربیات سه ساله در کمیته دهیاری‎های ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران را در اختیار سایر استان‎ها قرار دهیم.
دبیر کمیته دهیاری‎ها پیشنهاد داد: تأسیس کمیته نام‎گذاری روستاهای هدف گردشگری در مازندران/ اقامت 1.708 نفرشب اقامت در روستاهای مازندران طی 12 روز/ افزایش 100 درصدی روستاهای بوم‎گردی مازندران

روح‎الله علیزاده صبح امروز در حاشیه ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری اظهار داشت: روستاها در حقیقت میراث ماندگاری هستند که باید در جهت حفظ و ارتقای ظرفیت‎های موجود در آن با مدیریت مناسب اقدام کنیم و در کنار آن نیز در بحث توریسم به ترویج گردشگری آگاهانه و مسئولانه در روستاها بپردازیم تا گردشگری روستایی با حفظ هویت روستاها انجام شود.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون، تعداد روستاهای بوم‎گردی مازندران بیش از 100 درصد افزایش یافته و امسال به 54 مورد رسیده است که البته نیازمند توجه ویژه هستند تا به اهداف مورد نظر که ارتقای تولید، اشتغال، جلوگیری از مهاجرت و ایجاد فضا و بستر مناسب برای حضور گردشگران تاریخی، طبیعی و مذهبی است، دست یابند.

دبیر کمیته دهیاری‎های ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران با اشاره به نیاز مبرمی که به ظرفیت‎شناسی و پیش‎بینی روستاهای هدف گردشگری در مازندران داریم؛ با اعلام پیشنهاد تأسیس کمیته ویژه نامگذاری روستاهای هدف گردشگری در مازندران، تصریح کرد: این کار، به منظور برنامه‎ریزی مدون پیرامون انتخاب و ایجاد زیرساخت‎های حداقلی در روستاهای هدف گردشگری باید انجام شود.

علیزاده ادامه داد: با تجربه سه ساله کمیته دهیاری‎ها در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران، این آمادگی را داریم که تجربیات خود را در اختیار سایر استان‎ها قرار دهیم.

وی در پایان اظهار داشت: از آغاز فعالیت این ستاد در 26 اسفندماه 95 تا پایان هفتمین روز از فروردین‎ماه، یک میلیون و هفتصد و هشت هزار نفرشب اقامت در روستاهای مازندران به ثبت رسیده است که علاوه بر آن نیز 929 هزار و 800 بازدیدکننده غیر اقامتی در روستاها داشتیم.

انتهای پیام/ 1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: