دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
قرارگاه رسانه‎ای سپاه کربلای مازندران/ 9
فرمانده سپاه کربلای مازندران گفت: برای سال 96، هزار اردوی جهادی در نظر گرفته شد که برخی از آنها نیز برای خارج از این استان پیش‎بینی شده است.
فرمانده سپاه کربلا: پیش‎بینی هزار اردوی جهادی در سال 96/ حضور گروه‎های جهادی در مناطق محروم جنوب

سردار محمدحسین بابایی صبح امروز در جمع خبرنگاران حاضر در قرارگاه رسانه‎ای سپاه کربلای مازندران در خرمشهر، اظهار داشت: مهم‎ترین هدف اردوی جهادی پرورش روحیه جهادی و  آماده شدن جوانان در مقابل دشمن است.

وی افزود: اینکه دانشجوی جوان بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی، رنگ و نژاد و زبان، از شهر و دیار خود مهاجرت می‌کند و با روحیه خودباوری و ایثار در برابر فشارهای اقتصادی و محرومیت‌های ایجاد شده توسط دشمن با حضور در مناطق محروم  مشغول به‎کار می‌شود، بسیار ارزشمند است.   

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه حمایت و پشتیبانی از اردوی جهادی لازمه تحقق اهداف مد نظر آن است، گفت: دانشجویان جهادی در تلاش هستند که با تأمین اعتبار به کارهای عمرانی مناطق محروم بپردازند.

بابایی بیان کرد: در سال 95 با همت دانشجویان جهادی مازندران قریب به 200 خانه برای محرومان ساخته و تحویل نیازمندان شد.

وی با اعلام اینکه در سال 95، هزار اردوی جهادی را در استان مازندران پیش‎بینی کردیم که 600 اردوی جهادی محقق شد، گفت: در سال 96 نیز هزار اردوی جهادی در نظر گرفته شد و تلاش ما بر این است که همه این اردوها محقق شود.

بابایی با اشاره به اعتباراتی که در سال 96 برای اردوهای جهادی در نظر گرفته شد، خاطرنشان کرد: با تشکیل قرارگاه جهادی که در سراسر کشور ایجاد شده است، مناطق محروم شناسایی می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود که تعداد اردوهای جهادی چه در داخل استان و چه در خارج از استان چندین برابر شود.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی خارج از استان نیز داریم، افزود: یکی از کارهای خوبی که توسط جهادگران مازندرانی انجام شد، حضور اردوهای جهادی در استان‎های لرستان، خوزستان، شادگان و مناطق محروم عرب‎نشین بوده است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران بیان کرد: امسال نیز گروه‎های جهادی در مناطق محروم اندیکا مسجد سلیمان و بندر خمیر هرمزگان حضور داشتند، گروه جهادی علمدار نیز به همراه  یک گروه جهادی از تهران در ایام اربعین برای نخستین‎بار به یکی از روستاهای محروم  کربلای معلی جهت عمران و آبادانی اعزام شدند.

بابایی در پایان با اعلام اینکه باید اردوهای جهادی را جدی بگیریم و از آن حمایت کنیم، خاطرنشان کرد: این ظرفیت، استعداد و آمادگی در جوان‌های مازندرانی وجود دارد به طوری که در سال 96 علاوه بر گروه‌های جهادی دانشجویی پایگاه‌های مساجد و محلات نیز وارد اردوهای جهادی شوند.

انتهای پیام/ 1354
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار