دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
برای حفظ زیبایی و سلامت مو‌ها لازم است با برخی از اشتباهات روزانه در رابطه با مراقبت از مو‌ها آشنا شوید و با تکرار نکردن آن‌ها، به بهترین نحو از موهای خود مراقبت کنید.
آوای خزر/ همه ما روزانه کار‌هایی را برای حفظ زیبایی و سلامت موهایمان انجام می‎دهیم؛ اما گاهی ممکن است این کار‌ها باعث پیر شدن موها شده و به آن‌ها  آسیب برساند و در صورت تکرار، شاید خیلی زود با ریزش، آسیب دیدگی، از بین رفتن درخشش و حتی پیری مو مواجه شویم. برای حفظ زیبایی و سلامت و جلوگیری از پیری مو لازم است با برخی از اشتباهات روزانه درباره مراقبت از مو‌ها آشنا شوید و با تکرار نکردن این اشتباهات، به بهترین نحو از موهایتان مراقبت کنید.

ماندن در زیر نور خورشید برای مدت طولانی

مو‌ها نیز به اندازه پوست صورت باید در برابر نور خورشید محافظت شوند تا آسیب کمتری به آن‌ها وارد شود. اشعه‌های نور خورشید خیلی سریع و راحت تار‌های مو را خشک می‎کند و باعث تغییر در رنگ مو‌ها می‎شود. بهترین کار این است که در روز‌های آفتابی و زمان‌هایی که می‎خواهید مدت طولانی در بیرون از منزل و زیر نور آفتاب باشید، حتما از یک پوشش مناسب مثل کلاه یا روسری برای محافظت از مو‌ها استفاده کنید.

شستن روزانه مو‌ها

شستن روزانه مو‌ها یکی دیگر از اشتباهاتی است که باعث پیری مو و آسیب دیدن مو‌ها می‎شود. بهترین کار این است که مو‌ها را ۲ تا ۳ بار در هفته شست‌و‌شو داده و از یک شامپوی ملایم استفاده کنید. علاوه بر این استفاده از شامپو‌های بدون سولفات هم تاثیر خیلی خوبی در مراقبت از مو در برابر خشک شدن دارد و کمک می‎کند تا مو‌هایی سالم‌تر داشته باشید.

کشیدن و بستن مو‌ها در پشت سر

اگرچه مدل موی دم اسبی یکی از راحت‌ترین مدل مو‌ها برای خانم‌هاست؛ اما این مدل مو مضرات زیادی برای مو‌ها دارد. هنگامی که مو‌ها خیلی محکم در پشت سر به شکل دم اسبی بسته می‌شوند، فشار زیادی به فولیکول‌های مو وارد شده و باعث ریزش مو‌ها خواهد شد. پس بهتر است این مدل مو را خیلی کم استفاده کنید و در عوض موهای خود را آزاد بگذارید و یا با استفاده از کلیپس به صورت شل جمع کنید.

استفاده زیاد از شامپو خشک

شامپو خشک اگرچه خیلی سریع چربی مو‌ها را برطرف می‎کند، اما یکی از بدترین محصولات برای مو است و باعث بسته شدن منافذ پوست سر و پیری مو می‌شود. به همین دلیل توصیه می‎شود استفاده از شامپو خشک را محدود و فقط در مواقع ضروری از این محصول استفاده کنید.

استفاده از محصولات سنگین و چسبناک برای مدل دادن به مو‌ها

استفاده از محصولات سنگین و چسبناک یکی دیگر از اشتباهاتی است که باعث آسیب دیدن مو‌ها می‎شود و به تدریج سلامت و زیبایی مو‌ها را از بین می‎برد. استفاده از موس مو و محصولات سبک‌تر که دارای خاصیت نرم‌کنندگی و تقویت کنندگی مو است، می‎تواند جایگزین بهتری برای این محصولات چسبناک و مضر باشد.

استفاده از شانه نامناسب

شانه‌های پلاستیکی از بدترین مدل‌های شانه است  که نباید از آن‌ها استفاده کرد! پلاستیک به‌راحتی در لابه‌لای مو‌ها گیر می‎کند و باعث افزایش ریزش مو و آسیب دیدگی مو‌ها می‎شود. بهترین مدل شانه و برس مو، شانه‌ها یا برس‌های چوبی است.

استفاده روزانه از ابزار‌های حرارتی برای حالت دادن به مو‌ها

اگر عادت دارید هر روز با استفاده از سشوار یا اتو مو موهای خود را حالت‌دار یا صاف کنید، باید گفت که خیلی زود موهایتان آسیب دیده و پیر خواهند شد و به تدریج با افزایش سن، رطوبت، نرمی و سلامت خود را از دست می‌دهند! این ابزار‌های حرارتی باعث خشک و شکننده شدن مو‌ها می‌شود؛ بنابراین توصیه می‌کنیم خیلی کم و محدود از این وسایل استفاده کنید.

انتهای پیام/1005

برچسب ها: مو
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار