دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳
پایگاه آمریکایی «المانیتور» عنوان کرد:
بنابراین، کانون توجه و فشار باید به سمت ایران تغییر یابد. در مورد این مسئله، هیچ پاسخ رسمی از تهران به ابتکارات سازمان ملل / عربستان سعودی تاکنون مشاهده نشده، اما حوثی ها با شک و تردید به آتش بس اعلام شده از سوی ائتلاف سعودی نگاه کرده اند.

چرا برای آتش بس در یمن باید با ایران مذاکره کرد!؟

به گزارش آوای خزر،چند روزی است که ائتلاف سعودی به صورت یکجانبه در یمن آتش بس اعلام کرده است. ترکی المالکی» سخنگوی رسمی ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی روز چهارشنبه ادعا کرد که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، به مدت دو هفته (از پنجشنبه ۲۱ فروردین) در یمن آتش‌بس اعلام می‌شود. طبق ادعای مالکی، این آتش بس «با هدف فراهم‌سازی شرایط مناسب برای دعوت از فرستاده دبیرکل سازمان ملل برای برگزاری نشست» بین دولت مستعفی یمن و دولت صنعا قابل تمدید خواهد بود.

المالکی ادعا کرده که اگر این نشست برگزار شود، پیشنهاد‌های فرستاده سازمان ملل برای اقدامات و مکانیزم‌های اجرای آتش‌بس دائمی در یمن و برداشتن گام‌های اعتمادساز بررسی خواهد شد. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه‌ی از این آتش‌بس استقبال کرده و گفته که این اقدام به تلاش‌های شکل گرفته جهت دستیابی به صلح کمک می‌کند. «جان ابو زید» سفیر آمریکا در عربستان نیز با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود از این آتش‌بس استقبال کرد.

با این حال، «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن نیز اعلام کرد که به ‌رغم اعلام آتش‌بس از سوی ائتلاف متجاوز عربی – آمریکایی به سرکردگی عربستان، حملات زمینی و هوایی این ائتلاف به مناطق مختلف یمن همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد که عربستان با اعلام آتش‌بس به دنبال کاهش فشارها بر خود و بر هم زدن معادلات در مأرب است و طرح اعلام شده از سوی ریاض در واقع آتش‌بس نیست، بلکه اعلام تداوم جنگ است، چرا که عربستان سعودی نیروهای زمینی، هوایی و دریایی خود را برای محاصره کردن یمن به کار گرفته است.

آتش بس در یمن و نقش ایران

در همین زمینه، پایگاه آمریکایی المانیتور در مطلبی نوشت که برای اجرا و پایداری آتش بس در یمن باید به نقش، جایگاه و نفوذ ایران نیز توجه کرد و با تهران وارد مذاکره شد. این پایگاه آمریکایی در ادامه نوشت:

نکته اینجاست که ریاض بود که با اعلام آتش بس قدم بزرگی برداشت. برای ولیعهد محمد بن سلمان، جنگ یمن نیاز به حل و فصل دارد تا بتواند بر اصلاحات اقتصادی و اجتماعی خود متمرکز شود و عامل تحریک کننده در روابط ایالات متحده و سعودی را از بین ببرد.

علی رغم برخی اختلافات در سیاست های عربستان سعودی و اماراتی، ریاض و ابوظبی در حال همگام سازی تمرکز و فشار دیپلماتیک در یمن هستند.

در کنار سازمان ملل متحد، اتحادیه عرب و بقیه شورای همکاری خلیج فارس و همچنین ایالات متحده و قدرتهای کلیدی غربی، ترکیب سیاسی بازیگران در حال حاضر بسیار قدرتمند است.

بنابراین، کانون توجه و فشار باید به سمت ایران تغییر یابد. در مورد این مسئله، هیچ پاسخ رسمی از تهران به ابتکارات سازمان ملل / عربستان سعودی تاکنون مشاهده نشده، اما حوثی ها با شک و تردید به آتش بس اعلام شده از سوی ائتلاف سعودی نگاه کرده اند.

تهران به نوبه خود ممکن است از ابوظبی سیگنال بگیرد تا از فرصت بحران برای ساختن پل ها و کمک به همسایگان نیازمند در بحران استفاده کند و یمن می تواند این فرصت مناسب باشد.

امارات متحده عربی تجهیزات پزشکی را برای کمک به مبارزه با COVID-19 به ایران ارسال کرده است. این ابتکار منجر به تماس تلفنی بین محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه ایران و عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر امور خارجه امارات متحده عربی شد که بر حمایت امارات از ملت ایران برای عبور از این بحران و اهمیت کار جمعی و تلاشها تأکید کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، سید عباس موسوی ، توئیت کرد که ایران «هرگز فراموش نخواهد کرد» که امارات متحده عربی در شرایط سخت در کنار ایران ایستاده است.

المانیتور در ادامه نوشت: اگر ایران می خواهد حسن نیت خود را اثبات کند و پل اعتماد برای حل اختلافات را بسازد باید از ابتکارات فعلی برای آتش بس در یمن حمایت کند.

این رسانه آمریکایی در نهایت افزود: این بدان معنا نیست که ایران لزوماً کنترل کامل بر انصار الله دارد. بحران یمن اولاً داستان یمن است. اما ایران قدرت زیادی دارد و می تواند از آن برای پشتیبانی از آتش بس استفاده کند.

این در حالی است که ایران بارها خواستار پایان فوری جنگ یمن و محاصره این کشور از سوی ائتلاف سعودی شد و ابتکاراتی نیز برای پایان جنگ در این کشور ارائه داد که با مخالفت سعودی ها مواجه شد.

انتهای پیام/1005
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها