دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
یک عضو هیئت علمی گروه تغذیه بالینی دانشگاه شهید بهشتی چند توصیه تغذیه‌ای برای مقابله با کرونا داشت و گفت: غذاهایی که ما می‌خوریم باید کافی و در تعادل باشند تا این سیستم خوب کار کند و به این باورهای غلط روی نیاوریم که در رابطه با بیماری کرونا حتما باید فقط سیر یا زنجبیل بخوریم. سیستم ایمنی یک سیستم جامع و کامل است و برای اینکه خوب کار کند نیاز داریم که تغذیه سالم و متعادل داشته باشیم.

به گزارش آوای خزر، به نقل از ایسنا، احسان حجازیان در این باره اظهار کرد: سیستم ایمنی مجموعه‌ای از اندام‌ها، سلول‌ها و بافت‌هاست که در سرتاسر بدن پخش شده‌اند و در واقع یک سیستم منسجم و یکپارچه‌ است که می‌تواند بدن را در مقابل عوامل بیماری‌زا حفاظت کند.


وی افزود: غذاهایی که ما می‌خوریم باید کافی و در تعادل باشند تا این سیستم خوب کار کند و به این باورهای غلط روی نیاوریم که در رابطه با بیماری کرونا حتما باید فقط سیر یا زنجبیل بخوریم. سیستم ایمنی یک سیستم جامع و کامل است و برای اینکه خوب کار کند نیاز داریم که تغذیه سالم و متعادل داشته باشیم.


حجازیان با بیان اینکه منظور از تغذیه سالم و متعادل این است که تمام اجزای آن به طور کافی و در تعادل به بدن برسند، گفت: گاهی وقتی این مواد بیشتر از حد نیاز به بدن می‌رسد و فرد دچار چاقی می‌شود همین بیشتر از حد رسیدن باعث می‌شود که سیستم ایمنی بدن ما دچار ضعف شود.
وی تاکید کرد: تغذیه سالم یعنی از میان مواد غذایی که لازم داریم بهترین‌ها را انتخاب کنیم.


این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با حضور در رادیو گفت‌وگو درباره منابع پروتئینی نیز توصیه کرد: بهتر است که پروتئین‌ها از منابع گیاهی چون حبوبات به بدن برسد و اگر قرار است افراد از گوشت استفاده کنند گوشت سفید مصرف کنند. گوشت قرمز حاوی اسیدهای چرب اشباع است که در نهایت می‌تواند باعث التهاب بیشتر در بدن شود و سیستم ایمنی را تضعیف کند.


انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار