دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و ششمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

به گزارش آوای خزر، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و ششمین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

26 فروردین 1356، اجلاس مشترک نمایندگان چند کشور تولیدکننده اورانیوم غنی شده از جمله فرانسه، آلمان فدرال، ایتالیا و آفریقای جنوبی و همچنین هیأت مدیره دو کارخانه هسته ای فرانسه (ارودیف و کرودیف) در اصفهان آغاز به کار کرد. ایران 10 درصد از کل سهام ارودیف و 25 درصد از سهام کرودیف را در اختیار دارد.

26 فروردین 1367، ایران رسماً علیه حملات امریکا به سکوهای نفتی ایران و ایجاد مزاحمت برای کشتی ‌ها و هواپیماهای ایرانی درخلیج فارس به سازمان ملل شکایت کرد.

26 فروردین 1374، واکسیناسیون 9 میلیون کودک زیر 5 سال با موفقیت انجام شد. با اجرای این طرح، ایران در واکسیناسیون فلج اطفال مقام چهارم جهان را کسب کرد.

26 فروردین 1389، گوردون براون(حزب کارگر)، دیوید کامرون(محافظه کار) و نیک کلگ(لیبرال دموکرات) اولین مناظره انتخاباتی تاریخ بریتانیا را برگزار کردند. محور این مناظره اقتصاد بود.

26 فروردین 1391، بر اساس اعلام مرکز آمار، نرخ بیکاری کل کشور در سال 90، 12.3 درصد به ثبت رسید که نسبت به سال ۸۹  از 2.1 درصد کاهش برخوردار بود.

26 فروردین 1393، علی طیب نیا وزیر اقتصاد با حضور در صحن علنی مجلس، مکانیزم حذف 10 میلیون نفر از یارانه ‌بگیران پردرآمد را تشریح کرد. اقتصاد که همزمان با هفتمین روز ثبت‌نام متقاضیان دریافت یارانه در جمع نمایندگان مجلس حضور یافته بود، با بیان اینکه افراد پردرآمدی که نیاز به یارانه ندارند شناسایی شده ‌اند، گفت که در صورت ثبت ‌نام این خانوارها دولت می‌تواند نام آنان را از لیست دریافت ‌کنندگان یارانه حذف کند زیرا زمینه حذف آنان از این لیست فراهم شده است.

26 فروردین 1394، حسن روحانی، رئیس جمهوری در واکنش به تصویب طرح لزوم بررسی توافق نهایی هسته‌ ای با ایران در کمیته سنا، گفت: اینکه سنای آمریکا و مزدوران این کشور چه می‌ گویند، مجلس نمایندگان آمریکا چه می‌ خواهد، به ملت و دولت ما ارتباطی ندارد؛ ما در برابر تعامل، در برابر حسن نیت و در برابر احترام، احترام می‌ خواهیم. همه بدانند در این توافق، اگر پایان تحریم نباشد؛ توافقی نخواهد بود.

26 فروردین 1395، ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی با «جک لو» وزیر خزانه‌ داری آمریکا دیدار کرد. این اتفاق که در حاشیه نشست صندوق بین ‌المللی پول در واشنگتن رخ داد، اولین دیدار دو مقام اقتصادی ایرانی و آمریکایی در سه دهه گذشته بود.

26 فروردین 1396، مدیر مرکز سیاست منع گسترش جنگ ‌افزارهای هسته ‌ای در واشنگتن،گفت معامله شرکت ‌بوئینگ با شرکت آسمان یکی از دستاوردهای برجام است ‌که پیام خوبی به شرکت ‌های دیگر آمریکایی درباره فرصت ‌های سرمایه ‌گذاری در ایران فرستاد و نشان می ‌دهد ‌شرکت ‌های آمریکایی می ‌توانند حتی در چارچوب تحریم‌ های کنونی با ایران معامله کنند.

26 فروردین 1397، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس ‌جمهور با تاکید بر اینکه ارز حاصل از صادرات کالا باید به چرخه اقتصاد کشور بازگردد، از بانک مرکزی خواست تا با تکمیل و بهره ‌برداری سریع‌تر از سامانه «نیما» نظارت جدی بر منابع ارزی حاصل از صادرات و واردات اعمال شود.

26 فروردین 1398، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بازار سرمایه، سال ۹۸ را با روند مناسبی آغاز کرده است، گفت: مجوز جذب ۶۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی صادر شد.

انتهای پیام/1005

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

 
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار