دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
صنایع نساجی و کاغذسازی صنعت، دارای پیشینه و قدمت مازندران
چرخ بسیاری از برندها و کارخانه های استان مازندران، با وجود برخی مشکلات خوب می چرخد و تولید ادامه دارد.

به گزارش آوای خزر،اگرچه صنایع نساجی و کاغذسازی صنعت دارای پیشینه و قدمت مازندران به شمار می‌روند، اما اقدامات صورت گرفته و تلاش‌های بی‌شمار مختلف سبب شده تا چراغ این صنایع مهم، در حال حاضر پررونق‌تر از گذشته روشن باشد.

جدای از فراز و نشیب‌هایی که صنعت ریسندگی و صنایع مختلف مازندران در دهه‌های گذشته پشت سر گذاشته، اما اکنون وضعیت این صنایع که برند مازندران محسوب می‌شوند، از بحران خارج‌شده و به سمت موقعیت سبز در حرکت است.

نساجی مازندران با حمایت بنیاد برکت دوباره سرپا شد و یک‌فاز آن به بهره‌برداری رسید و نور امید را در دل خانوارهای قائم‌شهر و مازندران، پرفروغ کرد و خبرهای خوشی از کار و تولید در حوزه‌های مختلف صنعتی و غذایی استان در این دیار به گوش می‌رسد.

فعالیت کارخانه نساجی در مازندران از سال ۱۳۰۹ شروع شد اما از سال ۱۳۵۶ کارخانه نساجی مازندران به‌عنوان آخرین حلقه وابسته به شرکت نساجی فعالیت خود را پرفروغ‌تر شروع کرد و در دهه‌های اخیر با فراز و نشیب‌هایی روبرو بود تا آنکه پای بنیاد برکت به این کارخانه باز شد.

سال قبل، سال خوبی برای قائم‌شهری‌هایی بود که با نساجی، تاریخ ساخته‌اند که در همین راستا شیفت‌های این کارخانه ۲۴ ساعته و به سه شیفت رسید و شمار کارگران آن نیز دو برابر شد و این در حالی است که فقط یک‌فاز آن احیا شده و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای احیا و رونق تمامی ۶ فاز کارخانه اعلام آمادگی کرده است.

استاندار مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای احیای کارخانه نساجی مازندران با تقدیر از ورود ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل گفت: با حمایت و سرمایه‌گذاری ۱۷۰ میلیارد ریالی این ستاد، فاز اول احیای کارخانه نساجی به بهره‌برداری رسید و این صنعت قدیمی دوباره به چرخه تولید بازگشت.

احمد حسین زادگان با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام برای سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی بخش‌های مختلف شرکت موافقت کرده است، افزود: زمانی بیش از یک هزار کارگر در این کارخانه فعالیت داشت و امروز نیز نوبت‌های کارخانه ۲۴ ساعته و به سه شیفت رسید.

وی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای راه‌اندازی تمامی فازهای کارخانه اعلام آمادگی کرده است، افزود: میزان تولیدات این کارخانه نیز رشد یافته است.

در کارخانه نساجی مازندران، تولید انواع پارچه‌ها از پنبه تا پلی استر و انواع الیاف انجام می‌شود و این کارخانه رؤیای تولید تا مرز سه میلیون مترمربع و صادرات به کشورهای خارجی را در سر می‌پروراند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران نیز با اشاره به قدمت بالای نساجی در استان مازندران، برنامه‌ریزی برای صادرات آن را الزامی دانست و گفت: در سال جاری با حمایت‌های صورت گرفته توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، این صنعت در مسیر احیا قرار گرفته است.

حسینقلی قوانلو در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ظرفیت‌های اشتغال ایجادشده در نساجی مازندران، از آن به‌عنوان آخرین حلقه کارخانه‌های شرکت نساجی یاد کرد و گفت: خط جدید در زمینه چاپ و رنگ ریزی در این کارخانه راه‌اندازی می‌شود.

با تلاش ستاد تسهیل و رونق تولید بیش از ۱۲۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشتند و از ۱۲۶ واحد تحت تملک بانک‌ها نیز ۲۶ واحد از تملک خارج شدند

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان مازندران گفت: با تلاش ستاد تسهیل و رونق تولید بیش از ۱۲۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشتند و از ۱۲۶ واحد تحت تملک بانک‌ها نیز ۲۶ واحد از تملک خارج شدند.

مگر می‌توان به مازندران بدون صنایع غذایی و بهداشتی آن فکر کرد. چرخ صنایع غذایی استان همزمان با کرونا در بسیاری از مناطق استان به خوبی می چرخد و محصولات غذایی یک شرکت و کارخانه بزرگ لبنی استان در آمل به آن سوی مرزها و حتی آمریکا و اروپا نیز رسیده است.

با شیوع کرونا صنایع غذایی به داد مازندران برای کمک رسانی به بیماران کرونایی و مدافعان سلامت رسید و به گفته عبدالله مهاجر رئیس اتاق بازرگانی استان، شرکت‌ها و صنایع استان از جمله صنایع غذایی کمک‌های زیادی برای تأمین اقلام بهداشتی و تجهیزات درمانی داشته‌اند.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: یک شرکت بزرگ صنایع غذایی در استان بیش از دو میلیارد تومان برای حوزه سلامت و تأمین اقلام بهداشتی در ایام کرونا کمک و هزینه کرده است.

وی با اشاره به شرکت‌ها و کارخانه‌های برند استان اظهار داشت: مازندران در حوزه‌های مختلف از جمله صنایع ریسندگی، صنایع غذایی، فولاد و ریخته گری، روغن‌های خوراکی و غیره دارای برند و نشان است و محصولات استان به مناطق مختلف و خارج از کشور صادر می‌شود.

مهاجر ادامه داد: همچنین بزرگترین تولید کننده کاغذ کشور با بیش از هزار نیروی کار در استان فعالیت دارد که صنعت کاغذ کشور به آن چشم دوخته است.

وی با اشاره به بازگشت به تولید بیش از ۱۲۰ واحد تولیدی راکد و غیرفعال در سال قبل به چرخه کار و تولید در استان ادامه داد: در سال جهش تولید امیدواریم با رفع موانع فراروی و حمایت‌های اصولی و کارشناسی از صنایع و کارخانه‌ها روند تولید انواع محصولات در استان شتاب چشمگیری داشته باشد و این مسئله نیازمند تعامل و همدلی بخش خصوصی و دولتی است.

روند سرمایه گذاری و اشتیاق در این حوزه سال قبل در مازندران سیر صعودی داشت و طبق اعلام متولیان حوزه صنعت و معدن میزان سرمایه گذاری در سال رونق تولید ملی بیش از ۱.۵ برابر رشد داشته و به بیش از هزار میلیارد تومان رسیده است. همچنین در این سال بیش از دو هزار کارگر بیکار مازندران دوباره بر سرکار رفتند.

در کنار صنایعی مانند نساجی و غذایی، مازندران در تولیدات فرش و صنایع دارویی و صنعت گردشگری در کشور صاحب برند و نشان است و چرخ بسیاری از این صنایع در مازندران به خوبی می چرخد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار