دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
معاون بهداشت وزیر بهداشت:
معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا قطعا بیشتر از امار اعلامی است اما به یقین نمی توان گفت که چندبرابر است.»از ثبت نام بیش از ۱۴ هزار مطب و مراکز پزشکی در سامانه اصناف خبر داد.

به گزارش آوای خزر،دکتر علیرضا رییسی در نشست خبری با خبرنگاران از طریق ویدئوکنفرانس در واکنش به خبر ابتلای مجدد یک فرد به کرونا بعد از بهبودی، گفت:« ما این خبر را تایید نمی کنیم. اما مقاله ای از کره جنوبی حاکی از این است که بررسی می کنند آیا جهش ژنی خاصی در آنجا شکل گرفته است یا خیر.»


وی درباره اختلال در سامانه ثبت اصناف،گفت:« اوایل اشکالاتی در سامانه وجود داشت که هم به خاطر قطع ارتباط با ثبت احوال و هم حجم بالای مراجعه کنندگان به این سایت بود اما در حال حاضر توانایی روزانه ثبت نام یک میلیون صنف در این سامانه وجود دارد. بحث ما بازگشایی اصناف است لذا برای دریافت کد بهداشتی باید به سامانه مراجعه کنند. این نگرانی ایجاد شده که ثبت نام در این سامانه برای گرفتن مالیات است در حالی که چنین نیست و ما صرفا دیدگاه بهداشتی داریم در این سامانه تا برای اصناف بعد از ثبت نام پروتکل ها را ارسال کنیم. ما در کشور بیش از ۱۱۲ هزار پروتکل برای اصناف ایجاد کردیم.»


وی در واکنش به اینکه مرکز پژوهش های مجلس خبری منتشر کرده مبنی براینکه امار مبتلایان به کرونا ۸ تا ۱۰ برابر و امار فوتی ها دو برابر بیشتر از امار اعلامی وزارت بهداشت است، گفت:« در مورد بسیاری از بیماری ها می توانیم برآوردی از میزان ابتلا داشته باشیم که به دلیل شناختی است که از میزان شیوع آن بیماری داریم. با توجه به اینکه درصد بالایی از بیمارانی که ناقل کرونا هستند علامت ندارند یکی از راه ها این است که کل افراد را تست کنیم تا براورد شیوع کنیم که یک مشکل دیگری وجود دارد جایی مثل قم و گیلان قطعا میزان شیوع در انجا بسیار متفاوت تر از استان های جنوبی است که امار پایین تری دارند. این امارهای اعلامی از سوی مرکز پژوهش های مجلس به صورت حدسی است.»

 

وی افزود:« میزان سرایت و شیوع در جایی مثل قم یا گیلان قطعا با میزان شیوع با برخی استانهای جنوبی کشور خیلی میزان شیوع پایین تر متفاوت است. ما براورد دقیقی نمی توانیم از بیماری کرونا داشته باشیم چون هیچ جای دنیا چنین نیست که فرصت تست بر روی جمعیت بزرگی داشته باشند. اما بحث تست های سرولوژی را داریم که ببینیم افراد مواجهه قبلی با کرونا داشته اند یا خیر. تعداد مبتلایان به کرونا قطعا بیشتر از امار اعلامی است اما به یقین نمی توان گفت که چندبرابر است.»


وی درباره گلایه رییس سازمان نظام پزشکی کشور از ثبت نام پزشکان در سامانه اصناف علیرغم ارسال دستورالعمل های بهداشتی و حفاظتی به مطب ها و مراکز درمانی، گفت:« هدف ما از ثبت نام اصناف و پزشکان یک جیز بیشتر نیست و آن ارسال پروتکل بهداشتی است.

پروتکلی که در حوزه بهداشت نوشته می شود سه قسمت است بهداشت محیط، بهدشت ارایه دهندگان خدمت و بهداشت گیرندگان خدمت. که باید بحث دفع زباله ها و اینکه چه نکاتی درمورد حضور بیماران در مطب ها و مراکز درمانی باید رعایت شود.ثبت نام در این سامانه به عنوان یک اطمینانی است.البته اکثریت پزشکان ما بر روی این موارد مسلط هستند. تا الان بیش از ۱۴ هزار مطب و مراکز پزشکی در سایت ثبت نام کردند و برای آنها دستورالعمل ها را ارسال می کنیم.»

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار