دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خبر داد
مدیرکل راه و شهرسازی از اتمام 10 کیلومتر از محور مواصلاتی طوسکلا نکا به حسین‎آباد بهشهر خبر داد و گفت: مدت زمان در نظر گرفته برای تکمیل این پروژه 16 ماه است.
اتمام 10 کیلومتر از محور طوسکلا – حسین‎آباد تا 16 ماه آینده/ محور گلوگاه – دامغان اهمیت ملی دارد

به گزارش آوای خزر از نکا، حیدر نوروزی صبح امروز در آیین کلنگ‎زنی محور طوسکلا به حسین‌آباد بهشهر اظهار داشت: پروژه‎های کوچک و درون‎شبکه‎ای راه و شهرسازی در استان و ازجمله در این شهرستان در حال اتمام است.

وی افزود: در مازندران 6 محور مواصلاتی و ورودی داریم که از البرز عبور و به این استان ختم می‎شود، در مازندران اجرای پروژه‎های راه و شهرسازی مشکل است و اولین مشکل آن مصالح است که حداقل 70 تا 80 کیلومتر باید بار زده و به محل ساخت بیاید.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: مسائل مربوط به منابع طبیعی، محیط زیست، معارض و شرایط آب و هوایی از دیگر مشکلاتی است که در مازندران بر سر راه پروژه‌های راه و شهرسازی قرار دارد.

نوروزی از نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه خواست تا در بخش اعتباری به کمک اداره‎کل راه و شهرسازی بیایند و از مردم منطقه نکا نیز خواست که کمک کنند تا پروژه‎ها زودتر به نتیجه برسند.

وی بیان کرد: این منطقه برای کشور از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ در بین محورهای مواصلاتی گلوگاه به دامغان، کیاسر، سوادکوه، هراز، کندوان و الموت، یکی از مهمترین آنها گلوگاه به دامغان است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: اگر قرار است شرق مازندران به قطب اقتصادی تبدیل شود، باید این محور ارتقا پیدا کند و از محل همین ورودی‎هاست که توسعه صورت می‎گیرد.

نوروزی اظهار داشت: باید دست به دست هم بدهیم تا پروژه طوسکلا زودتر تکمیل شود؛ در بخش تأمین مصالح، تعریضها و ... باید به یکدیگر کمک کنیم.

وی درباره پروژه محور مواصلاتی طوسکلا نکا به حسین‎آباد بهشهر بیان کرد: این محور بخشی از پروژه آنتنی نکا به امیرآباد به طول 10 کیلومتر و 300 متر با تخصیص اعتبار 5 میلیارد تومان است.

نوروزی در پایان با بیان اینکه محور طوسکلا به حسین‎آباد در مدت 16 ماه به اتمام می‎رسد، گفت: این پروژه ازجمله پروژه‌هایی است که با حضور رئیس جهور در سفر به مازندران و از طریق ویدئو کنفرانس عملیات اجرایی آن کلید خورد.

انتهای پیام/ 1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: