دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز جمعه (۲۹ فروردین‌ماه) و بارش باران در بیشتر مناطق خبر داد.

بارش باران در بیشتر مناطق کشور

به گزارش آوای خزر،  صادق ضیاییان اظهار کرد: با تقویت و گسترش سامانه بارشی فعال در کشور طی امروز (۲۸ فروردین‌ماه) در استان‌های هرمزگان، بوشهر، فارس، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و بخش‌هایی از اصفهان، بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در دامنه‌های شمالی البرز نیز بارش پراکنده دور از انتظار نیست، تصریح کرد: فردا (۲۹ فروردین‌ماه)، با نفوذ سامانه دیگری از غرب، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و وقوع تگرگ به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در استان‌های واقع در زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز رخ می‌دهد که شدت بارش در مرکز و غرب اصفهان، غرب یزد، شمال کرمان و بخش‌هایی از استان مرکزی است.

ضیاییان ادامه داد: از روز شنبه تا دوشنبه (۳۰ فروردین‌ماه تا یکم اردیبهشت‌ماه) به ویژه در ساعات بعدازظهر در بیشتر مناطق کشور افزایش ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امروز (۲۸ فروردین‌ماه) تنگه هرمز و نیمه شرقی خلیج فارس و طی امشب و فردا دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: شرق دریای عمان نیز طی ۵ روز آینده مواج خواهد بود. همچنین از روز شنبه (۳۰ فروردین‌ماه) برای بیشتر مناطق کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران فردا (۲۹ فروردین‌ماه) ابری، در بعضی ساعات وزش باد و بارش باران، گاهی همراه با رگبار و رعد و برق، با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد و روز شنبه (۳۰ فروردین‌ماه) نیز ابری در بعضی ساعات وزش باد همراه با رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۰۰
برچسب ها: بارش باران
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار