دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷
رئیس بیمارستان امام علی (ع) آمل گفت، به دنبال کاهش موارد جدید بیماری کرونا در شهرستان این بیمارستان از لیست پذیرش بیماران مشکوک به کرونا کنارگذاشته شد.

به گزارش آوای خزر،دکتر علیرضا کرد اظهار داشت: بیمارستان آموزشی ودرمانی امام علی آمل درکنار سه بیمارستان دولتی و یک بیمارستان خصوصی شهرستان از اواسط اسفند بیش از ٦٠ تخت خود را در قالب بخشهای آی سی یو و دو بخش عادی، برای ارائه خدمات درمانی به بیماران به کرونا اختصاص داده بود.

وی اضافه کرد، خوشبختانه و به دنبال کاهش موارد جدید بیماری کرونا، با هماهنگی رئیس شبکه بهداشت و درمان آمل، پذیرش بیماران کرونایی غیرکرونایی از امروز در بخش‌های زنان و زایمان، اتاق عمل، داخلی، عفونی، دیالیز، اطفال و نوزادان، قلب بزرگسالان و فوق قلب اطفال، پزشک عمومی در اورژانس، رادیولوژی، سونوگرافی و ماموگرافی، آزمایشگاهی، و بخشهای ویژه از سر گرفته شد.

وی اضافه کرد، که با این وجود چند تخت اورژانسی در بیرون از فضای ساختمان اصلی این بیمارستان برای ارائه خدمات به مادران باردار و کودکان مشکوک به کرونا، اختصاص یافته است.

نخستین بیمار کرونایی در بیمارستان امام خمینی آمل در یکم اسفندماه پذیرش شد وپس از آن وبه دنبال شیوع گسترده آن در سطح مازندران، بیمارستان‌های امام رضا (ع)، ۱۷ شهریور، امام علی (ع) و بیمارستان تخصصی شمال آمل اقدام به پذیرش بیماران کرونایی کردند.

شبکه بهداشت ودرمان آمل از ارائه هرگونه آمار مربوط به تعداد بستری وترخیص بیماران کرونایی به علت آنچه که مسئولان وزارت بهداشت در دادن آمار اعلام کرده بودند، همچنان خودداری می‌کنند.

بیمارستان امام علی (ع) آمل با بیش از ۱۴۰ تخت فعال و دارا بودن بخش‌های داخلی، اطفال، نوزادان، زایشگاه، سی سی یو، آی سی یو، ان ای سی یو، زنان، اورژانس، آزمایشگاه، درمانگاه و رادیولوژی به عنوان یکی از بیمارستان‌های مهم زنان وزایمان در شهرستان‌های مرکزی و غرب مازندران محسوب می‌شود.

براساس آمارسالانه حدود ۵ تا ۶ هزار عمل زایمان دراین بیمارستان انجام می‌شود.

 

منبع: مهر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار