دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰
با برگزاری نمایش خیابانی "یاشیل"
اجراهای چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ با برگزاری نمایش خیابانی یاشیل در پارک ملل ساری، پایان یافت.
به گزارش آوای خزر از ساری، سومین و آخرین روز از اجرای نمایش‎های آئینی چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ به همت حوزه هنری مازندران و با حمایت مالی شهرداری و شورای اسلامی ساری در پارک ملل این شهر با اجرای سه نمایش خیابانی به پایان رسید.

نخستین نمایش خیابانی عصر امروز ، " مجلس‎نامه امیرکبیر" به کارگردانی و نویسندگی مهدی دریایی از استان مرکزی شهر اراک است که به موضوع حمایت مهد علیا از اعتمادالدوله و خیابنت کشور انگلستان در توطئه و دسیسه عزل میرزا تقی خان امیرکبیر از صدارت و تبعید ایشان از تهران به کاشان و در نهایت شهادت ایشان در حمام فین کاشان می‌پردازد.

بخش پایانی و شاید زیباترین بخش از این اجرای خیابانی را باید در طلب کردن آب از سوی امیرکبیر دانست که وقتی دلاک ظرف آب را به دستش می‎دهد؛ او به یاد تشنگی شهدای کربلا می‎افتد و با لب تشنه جان می‌سپارد.

گفتنی است؛ نمایش مجلس‌نامه امیرکبیر همراه با معرفی خرده فرهنگ‌ها نظیر پوشش مردم فراهان و لهجه محلی مردمان این منطقه، نحوه زندگی روزمره مردم در دوره قاجار و ابزار و اسباب مورد استفاده مردم می‎پردازد.

** اجرای نمایش آئینی "تمنای باران"

دومین اجرای امروز نیز تمنای باران به کارگردانی آرزو علی‌پور عابدی و نویسندگی محمدعلی صادق حسینی از استان گیلان شهر لاهیجان است. تمنای باران عنوان یکی از نمایش‎های آئینی از سری نمایش‌های راه‌یافته به چهاردهمین جشنواره سراسری تیرنگ است.

این نمایش به آئینی از قرن‎ها و هزاره‎ها در گیلان می‎پردازد که در سراسر این استان انجام میشود و حتی تا 20 یا 30 سال پیش نیز مرسوم بوده است.

کارگردان "تمنای باران" آئین کهنی را به نمایش می‎گذارد که مردم یک روستا در فصل کشاورزی با خشکسالی مواجه می‎شوند، لذا به سمت آئین‎های کهن می‎روند تا از این شرایط نجات پیدا کنند؛ ابتدا با ساختن "کتراگیلین" یا عروس باران به تمنای باران می‌روند اما نتیجه نمی‌گیرند و پس از اجرای یکی دو رسم دیگر و ناامیدی از باران، با هدایت یکی از بزرگان محل به این نتیجه می‎رسند که باید از خدا طلب باران کنند.

گفتنی است؛ این نمایش با اجرای مراسم کرب‎زنی که ویژه مردم لاهیجان بوده و در ایام عاشورا برگزار می‎شود، به پایان می‌رسد.

** پایان نمایش‎های جشنواره چهاردهم تیرنگ با اجرای تئاتر "یاشیل"

با اجرای نمایش آئینی یاشیل، روزشمار اجراهای چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر تیرنگ به پایان رسید، این نمایش به نویسندگی و کارگردانی مهدی صالحیار از آذربایجان شرقی شهر مرند است که سه‎شنبه شب 29 فروردین در پارک ملل ساری به اجرا درآمد.

کارگردان این تئاتر بومی، به معرفی فرهنگ روستایی و عشایری منطقه آذربایجان اشاره دارد و برای اجرای آن، از بازیگران کودک و نوجوان 9 تا 11 ساله استفاده کرده که لباس محلی به تن دارند و بازی آنها بدون کلام است اما به بازیهای محلی، فرمیک و آکروباتیک و حرکات همراه با موسیقی در نمایش، تسلط دارند.

هر چند کارگردان به معرفی آئین " کوسه گلین" یا "کوسا" با جانمایه‌ای از شادی‎های فصل نوروز و سبز شدن طبیعت پرداخته است اما به این دلیل که از سرسبزی و خرمی و حفظ طبیعت و ریختن غذا برای حیات وحش سخن می‌گوید و اهمیت سرسبزی و حفاظت از محیط زیست را یادآوری می‎کند؛ نمایش خود را "یاشیل" به معنای سبز چمنی یا سبز کبود نام نهاده است.

یاشیل، آخرین نمایش از چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ است و اختتامیه این جشنواره نیز ساعت 20:30 دقیقه فردا چهارشنبه 30 فروردین در پارک ملل ساری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 1354

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار