دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
پرستاران موضوع را به معاونت پرستاری وزارت بهداشت گزارش دهند
معاون پرستاری وزارت بهداشت تاکید کرد:« اصول مراقبت از بیمار عفونی یکسری استانداردهایی دارد که باید رعایت شود. در زمانی که مواجهه مستقیم با بیمار کرونایی وجود دارد پرستاران باید لباس سرتاسری یا گان و ماسک و کلاه بپوشند. پرستاران موقع ساکشن و لوله گذاری برای بیمار کرونایی به دلیل احتمال آلوده شدن به ذرات ویروس کرونا نیاز است این لباس حفاظتی کامل را بپوشند اگر نپوشند این خطا است.»

به گزارش آوای خزر،دکتر مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت در نشست خبری با خبرنگاران از طریق ویدئوکنفرانس درخصوص در خصوص افزایش ۵۰ درصد حقوق در فصل مشترک آیین‌نامه اداری استخدامی برای کادر بهداشت و درمان و پاداش ۲۰ هزارتومانی برای برخی از پرستاران، گفت:« پرستاران مانند بقیه کارکنان نظام سلامت مشمول قانون می شوند به غیر از نیروهای شرکتی که به دنبال این هستیم که این نیروها نیز از این مزایا بتوانند استفاده کنند. تصمیم گیری درباره پرداخت تشویقی به پرستاران درگیر با کرونا به عهده بیمارستان ها گذاشته شده است و اگر میزان تشویقی ها کم است باید پرستاران موضوع را با بیمارستان ها مطرح کنند.»


وی درباره موضوع تعدیل و اخراج برخی از پرستاران در بیمارستان های خصوصی در مدت زمان شیوع کرونا، گفت:« پرستارانی که در زمان بحران کار کردند باید به نحو شایسته ای از آنها قدردانی شود و من این اخراج را تایید نمی کنم و تاکنون برای این مسئله به معاونت پرستاری مراجعه نکرده اند.ما در نامه ای از سازمان نظام پرستاری خواستیم که لیست افرادی که تعدیل شدند را به ما بدهند تا این مسئله را پیگیری کنیم.»


وی درباره استخدام پرستاران جدید در دوره کرونا گفت:«نزدیک به ۵ هزار نیرو جذب شده اند که نیروهایی بودند که در آبان ماه امتحان دادند ولی بدون مراحل گزینش به دلیل وضعیت بحرانی جذب شدند البته از نظر صلاحیت حرفه ای بررسی های لازم در مورد آنها انجام می گیرد.»


وی در پاسخ به سوال خبرنگار سلامت نیوز درباره پرستاران بیمارستان امام خمینی که از پوشیدن لباس سرتاسری منع شده اند، گفت:« اصول مراقبت از بیمار عفونی یکسری استانداردهایی دارد که باید رعایت شود. در زمانی که مواجهه مستقیم با بیمار کرونایی وجود دارد پرستاران باید لباس سرتاسری یا گان و ماسک و کلاه بپوشند. پرستاران موقع ساکشن و لوله گذاری برای بیمار کرونایی به دلیل احتمال آلوده شدن به ذرات ویروس کرونا نیاز است این لباس حفاظتی کامل را بپوشند اگر نپوشند این خطا است. البته در جاهایی گاهی هم لازم نیست حتی ماسک N95 هم بزنند.»


وی افزود:« در سطوح مختلف باید مراقبت های لازم انجام گیرد اگر لازم بود ماسک بزنند و از بیمار مبتلا به کرونا در ای سی یو مراقبت می کنند نپوشیدن لباس سرتاسری خطاست ولی این درست نیست که در همه بخش ها لباس استاندار بپوشند اگر مورد خاصی وجود دارد در زمینه جلوگیری از پوشش کامل حفاظتی پرستاران موضوع را به معاونت پرستاری وزارت بهداشت گزارش دهند تا پیگیری کنیم.»


وی درباره مراقبت در منزل از بیماران کرونایی از سوی پرستاران گفت:« درباره مراقبت در منزل از بیماران کرونایی دستورالعمل های لازم به دانشگاه ها ابلاغ شده و اموزش های لازم به خانواده ها داده می شود همچنین از طریق سامانه های مختلف خانواده های بیماران می توانند اطلاعات لازم را دریافت کنند. از طریق بیمارستان هم خود پرستارانی که در بیمارستان هستند چه برای بیمارانی که کرونا مثبت بودند و پس از ترخیص از بیمارستان به منزل رفتند و چه به کسانی که از ابتدا در منزل قرنطینه بودند تا دوران بیماری را طی کنند اموزش های لازم داده شده است.»

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار