دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
جمله عجیب بشار رسن به پرسپولیسی‌ها

330 هزار دلار توافق کردم، 400 هزار دلار بستم!

در طول تاریخ این فوتبال و به ویژه در لیگ برتر بوده بازیکنی که ۱۰ هزار دلار هم نمی‌ارزیده و اینجا ۲۰ تا ۵۰ برابر بیشتر قرارداد بسته است

به گزارش آوای خزر، این یک داستان واقعی است که یکی از مدیران پرسپولیس برای‌مان نقل می‌کند: «هیچ می‌دانستید قرارداد بشار رسن 70 هزار دلار از توافقی که کرده بود، بالاتر بسته شد؟»
البته که اگر به زیر و بم فوتبال ایران آشنا باشید و خبر داشته باشید در باشگاه‌ها چه می‌گذرد، این چیزها برای‌تان عجیب به نظر نمی‌رسد، بلکه کاملاً طبیعی است. در طول تاریخ این فوتبال و به ویژه در لیگ برتر بوده بازیکنی که 10 هزار دلار هم نمی‌ارزیده و اینجا 20 تا 50 برابر بیشتر قرارداد بسته است. بوده فردی بیاید و قرارداد حرفه‌ای ببندد که بعداً کاشف به عمل بیاید، اصلاً فوتبالیست نبوده است. بنابراین وقتی مطلع می‌شوید قرارداد بشار رسن هم به دلایل نامعلوم افزایش پیدا کرده، تعجب نکنید.
این را خود بشار رسن گفته است. یکی از بازیکنان پرسپولیس که دوست ندارد نامش فاش شود در این باره می‌گوید: «چیزی که می‌گویم خود بشار برای‌مان تعریف کرده است. در طبقه سوم فردی که انگلیسی بلد بوده و از قرارداد سر در می‌آورده، با او مذاکره و روی 330 هزار دلار به توافق رسیده‌اند. بشار می‌گوید بعد از آن یک طبقه بالاتر یعنی در دفتر مدیر قراردادی که بست 400 هزار دلار بود! یعنی 70 هزار دلار بالاتر. یعنی مدیر جای اینکه چانه می‌زد و رقم را پایین‌تر می‌آورد، رقم را بالاتر برد!»
دیروز وقتی از یکی از مدیران پرسپولیس هم در این باره سؤال کردیم، با تأیید خبر گفت: «ما هم این‌طور متوجه شده‌ایم. وقتی خود بشار گفته، یعنی موضوع صحت دارد دیگر. الان هم نداریم پول او را بدهیم. 70 هزار دلار می‌دانید چقدر تفاوت قیمت است؟ بالای یک میلیارد تومان تفاوت رقم. آن‌وقت شما چه انتظاری دارید این فوتبال و قراردادهایش درست شود؟ وقتی مدیر نمی‌تواند یک قرارداد ببندد یا مذاکره با فوتبالیست را بلد نیست، همین می‌شود که بدهی‌ها هر روز بالا و بالاتر می‌رود.»
یک میلیارد رقمی است که باشگاه پرسپولیس می‌توانست با آن بخش قابل‌توجهی از قرارداد یک فصل بازیکن داخلی‌‌اش را بدهد و یا حداقل یک بازیکن دیگر جذب کند. با این یک میلیارد می‌شد خیلی از کارهای باشگاه را انجام داد ولی به هر حال هنر مدیریتی فوتبال در ایران چنین رقم‌هایی را در کسری از ثانیه به فنا می‌دهد.
 
انتهای پیام/1005
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها