دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۷
کارشناسان اظهار داشتند: کروناویروس جدید احتمال لخته شدن خون در بدن را افزایش داده و به همین دلیل ممکن است این عامل بیماری‌زا نسبت به دیگر خانواده ویروس‌ها کشنده‌تر باشد.

به گزارش آوای خزر،پزشکان در بررسی‌های خود مشاهده کردند در ریه و برخی اندام های حیاتیِ تعدادی از افراد مبتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ لخته‌های خون شکل گرفته است.


متخصصان یک بیمارستان آموزشی در نیویورک سیتی تصور می‌کنند که این لخته های کوچک خونی می توانند یکی از دلایل تنگی نفس در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ باشد. به گفته آنان نه تنها لخته‌های خون در ریه ها مشاهده شده بلکه در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ که به دلیل نارسایی کلیوی دیالیز می شوند در کاتترهای آنان هر ثانیه لخته خون تشکیل می شود.


همچنین یک استاد بیماری‌های عفونی در دانشگاه آلابامای آمریکا در این رابطه اظهار داشت: این لخته های خونی کوچک می تواند عامل یکی از علائم خاص بیماری کووید-۱۹ یعنی از دست دادن ناگهانی حس بویایی باشد. همچنین توجیه می‌کند که چرا بیمارانی که به نظر می‌رسد رو به بهبودی هستند ناگهان بدحال می‌شوند.


متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: به تازگی داروی ضد انعقاد خون tPA به پنج بیمار مبتلا به کووید-۱۹ داده شد. هر پنج بیمار در شروع بیماری‌شان نارسایی تنفسی داشته و وجود شاخص‌های پروتئینی مرتبط با لختگی حاکی از لخته شدن خون در ریه ها بود که مشکل تنفسی را برای آنان به همراه داشت.


به گفته متخصصان در اولین بیمار دریافت این دارو با واکنش سریع بدن همراه بود که نشان داد لخته های خون نقش مهمی در وخامت حال بیمار داشته است. همچنین سطح اکسیژن خون هر پنج بیمار با دریافت این دارو بهبود پیدا کرد اما در نهایت نتیجه مثبتی به همراه نداشت.


به گزارش هلث دی نیوز، با این حال متخصصان بر این باورند که با توجه به تغییرات مشاهده شده در این آزمایش، لازم است تحقیقات بیشتری در مورد لزوم مصرف داروهای رقیق کننده خون یا ضد انعقاد به بیماران مبتلا به کووید-۱۹ انجام شود.


به علاوه در مطالعه دیگری معلوم شد که افزایش نوعی آنزیم ضدانعقاد موسوم به "پلاسمین" در بدنِ برخی از بیماران می‌تواند منجر به تشدید عفونت کووید ۱۹ شود.


از آنجا که هنوز اطلاعات متناقضی در خصوص تاثیر داروهای ضدانعقاد بر این بیماران وجود دارد و در عین حال این داروها نیز خطرناک بوده و ممکن است خطر خونریزی را در اندام‌های حیاتی فرد تشدید کنند لذا در حال حاضر کمک گرفتن از ترکیبات رقیق کننده خون برای بیماران کووید ۱۹ به هیچ وجه توصیه نمی شود تا زمانی که آزمایشات بیشتر و دقیق‌تر در این خصوص صورت گیرد.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار