دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
دانشمندان چینی ۳۳ جهش کروناویروس را کشف کردند و به سازندگان واکسن کووید-۱۹ هشدار دادند که باید تأثیر این جهش‌ها را برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در نظر بگیرند.

به گزارش آوای خزر، به نقل از ایسنا دانشمندان در چین بیش از ۳۰ جهش را در کروناویروس جدید کشف کرده‌اند که به گفته آنها ممکن است تا حدی توضیح دهد که چرا این ویروس در مناطق خاصی از جهان کشنده‌تر بوده است.


محققان دانشگاه "ژجیانگ" می‌گویند شواهد مستقیمی دارند مبنی بر اینکه کروناویروس جدید دچار جهش‌هایی شده است که قادر به تغییر قابل توجه بیماری‌زایی آن بوده است.


این مطالعه توسط گروهی از جمله پروفسور "لی لانژوان" یکی از دانشمندان برجسته چین که گفته می‌شود اولین متخصصی است که قرنطینه ووهان را پیشنهاد کرد، انجام شده است.


نمونه‌ها از ۱۱ بیمار بستری در بیمارستان‌های هانگژو واقع در ۴۷۰ مایلی شرق ووهان و بین ۲۲ ژانویه تا ۴ فوریه در مرحله اولیه شیوع بیماری گرفته شد.
محققان با استفاده از "توالی فوق عمیق"، ۳۳ جهش را در ویروس "SARS-CoV-۲" شناسایی کردند که ۱۹ مورد از آنها جدید بود.


روزنامه "South China Morning Post" گزارش داده است که مرگبارترین جهش در بیماران این مطالعه در اغلب بیماران سراسر اروپا نیز یافت شده است.
این روزنامه می‌گوید در عین حال، سویه‌های خفیف‌تر این ویروس در بخش‌هایی از ایالات متحده از جمله ایالت واشنگتن دیده شده است.


براساس این مطالعه جدید، یک جهش کشف شده در پنج بیمار درگیر در این مطالعه، قبلاً فقط در یک بیمار در استرالیا دیده شده بود.
محققان می‌گویند این یافته‌ها نشان می‌دهد تنوع واقعی سویه‌های ویروسی هنوز تا میزان زیادی ارزیابی نشده است.


محققان همچنین هشدار دادند که سازندگان واکسن باید تأثیر این جهش‌های زیاد را برای جلوگیری از عدم موفقیت‌های احتمالی در نظر داشته باشند.
در این تحقیق محققان بار ویروسی -یعنی مقدار ویروس- را در سلول های انسانی بعد از یک، دو، چهار و هشت ساعت و همچنین روز بعد و ۴۸ ساعت بعد ارزیابی کردند. دانشمندان دریافتند که تهاجمی‌ترین سویه‌ها تا بیش از ۲۷۰ برابر، بار ویروسی بیشتری نسبت به خفیف‌ترین سویه‌ها ایجاد می‌کنند.


پروفسور "لی" و همکارانش گفتند که یافته‌های آنها همچنین نشان می‌دهد که بار ویروسی بالاتر منجر به مرگ و میر سلولی بالاتری می‌شود.
۱۰ نفر از ۱۱ بیمار درگیر در این مطالعه که شامل هشت مرد و سه زن بین چهار ماهه تا ۷۱ ساله بودند، دارای علائم متوسط ​​یا شدیدی از کووید-۱۹ بودند و طبق تحقیقاتی که در پایگاه medRxiv منتشر شده است، همه آنها بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار