دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۷۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۹
در پی تهدید دریایی ترامپ علیه ایران در خلیج فارس صورت گرفت
در ادامه چالش مقامات ایران و آمریکا در پی تقابل نیروهای ایالات متحده در خلیج فارس با نیروهای سپاه پاسداران، سفیر سوئیس در تهران به‌عنوان حافظ منافع ایالات متحده در ایران، به وزارت خارجه احضار شد. سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام این خبر گفت: «این احضار به دلیل اقدامات ایذایی و تحریک‌آمیز نیروهای آمریکایی در خلیج فارس است».

به گزارش آوای خزر،سیدعباس موسوی دراین‌باره گفت: «در این رابطه سفیر سوئیس در تهران به‌عنوان حافظ منافع آمریکا به وزارت امور خارجه فراخوانده شده و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به تهدیدات نیروهای آمریکایی از جمله حضور و اقدامات غیرقانونی و بی‌ثبات‌ساز ناوگان دریایی آن کشور در نزدیکی آب‌های شمالی خلیج فارس و سواحل ایران طی یادداشتی جهت انعکاس به مقامات آمریکایی به وی ابلاغ شد». سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: «در این یادداشت به دولت آمریکا ضرورت رعایت مقررات بین‌المللی ایمنی دریانوردی و آزادی کشتی‌رانی از سوی همه طرف‌ها یادآوری و هشدار داده شده است که جمهوری اسلامی ایران ضمن دفاع قدرتمندانه از حقوق دریایی خود، در مقابل هرگونه تهدیدات و اقدامات غیرقانونی و متعرضانه در منطقه خلیج فارس و دریای عمان،  پاسخ و واکنش مناسب نشان خواهد داد». سخنگوی دستگاه دیپلماسی در ادامه تصریح کرد: «جمهوری اسلامی ایران اظهارات تهدیدآمیز و تحریک‌کننده روز گذشته توسط رئیس‌جمهور آمریکا را محکوم کرده و به آقای ترامپ توصیه می‌کند در شرایط کنونی شیوع بیماری کرونا در منطقه و جهان بهتر است به‌جای ماجراجویی و فرافکنی، ناوگان نظامی خود را برای کمک به مهار و مدیریت این بیماری رو به گسترش که این کشور را به آلوده‌ترین کشور مبتلا به این بیماری در جهان تبدیل کرده است، در داخل آمریکا به کار گیرد».
اظهارات وزیر خارجه ایران در پی توییت رئیس‌جمهور آمریکا مطرح می‌شود که «من به نیروی دریایی ایالات متحده دستور داده‌ام به سمت همه قایق‌های ایرانی که قصد مزاحمت برای کشتی‌های ما را دارند، شلیک و آنها را نابود کنند». دیوید نورکویست، معاون وزیر دفاع آمریکا، روز چهارشنبه با اشاره به توییت ترامپ توضیح داد: «رئیس‌جمهور امروز هشدار مهمی به ایرانیان داد. او تنها سعی داشت تأیید کند تمام کشتی‌های ما حق دفاع شخصی دارند. این پاسخ رئیس‌جمهور به رفتار بد ایرانیان است». اظهارات ترامپ در راستای بیانیه‌ای بود که هفته گذشته، نیروی دریایی آمریکا صادر کرد و در آن مدعی شد شناورهای نظامی ایران با نزدیک‌شدن به ناوهای آمریکایی در خلیج فارس و مانورهای «خطرناک و تحریک‌کننده» برای آنها ایجاد مزاحمت کرده‌اند. نیروی دریایی سپاه پاسداران در اطلاعیه‌‌ای دراین‌باره روایت آمریکا از رویارویی شناورهای سپاه با ناوهای آمریکایی را روایتی «نادرست و هدفمند» خواند که «دلالت بر علاقه‌مندی آمریکایی‌ها به روایت هالیوودی از اتفاقات دارد».

انتهای پیام/1005

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار